arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۰ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

بزرگداشت فخیم زاده در جشنواره فیلم فجر

سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از مهدی فخیم زاده بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون تقدیر می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به پاس یک عمر فعالیت هنری مهدی فخیم زاده، بزرگداشت این بازیگر  و کارگردان سینما در این دوره از جشنواره برگزار می‌کند.

مهدی فخیم زاده فارغ التحصیل رشته ادبیات فرانسه از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است. وی فعالیت هنری خود را از سال 1348 با تئاتر آغاز کرد و از سال 1351 وارد سینما شد. فخیم زاده کارگردانی 18 فیلم سینمایی را در کارنامه کاری خود دارد.

وی همچنین 32در  فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته کهاز جمله آن می توان به بازی در فیلم های مسافران مهتاب، تاواریش، ساده لوح، همسفر، همسر و آذر شهدخت پرویز و دیگران اشاره کرد.

در کارنامه کاری فخیم زاده کارگردانی و بازیگری در بیش از 10 مجموعه تلویزیونی از جمله تنهاترین سردار، ولایت عشق، خواب و بیدار و مختارنامه نیز در کارنامه هنری فخیم زاده دیده می شود.

نقش آفرینی در مجموعه دندون طلا به کارگردانی داوود میرباقری در شبکه نمایش خانگی از دیگر فعالیت های این بازیگر سینما است.
دریافت دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه برای فیلم «شتاب‌زده» در دهمین جشنواره فیلم فجر( سال 1370)، تقدیر برای نوشتن فیلمنامه «همسر» در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر(سال 1372 )، تقدیر به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و  برای بازی در فیلم «تاواریش» در دوازدهمین جشنواره فیلم فجر(سال 1372 ) از دیگر افتخارات این بازیگر سینما است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان