arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

تحریف بی‌سابقه سخنان رهبر معظم انقلاب توسط یک روزنامه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هرقدر که در فضای متشنج منطقه، همه نگران وحدت داخلی هستند، برخی گویا منافع خود را در اختلاف و دودستگی می‌بینند و بی‌محابا در این مسیر، حتی از تحریف سخنان رهبری نیز ابایی ندارد.

روز گذشته رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام، میهمانان شرکت‌کننده در کنفرانس وحدت اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی و جمعی از قشرهای مختلف مردم، به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص)، تأکید کردند که اکنون نوبت دنیای اسلام است تا در جهت پایه‌ریزی شالوده تمدن نوین اسلامی گام بردارد. ایشان در ادامه فرمودند: برای رسیدن به این هدف، «امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست» و باید علمای دین و روشنفکران راستین که قبله آنها غرب نیست، اقدام به روشنگری در میان امت اسلامی کنند و بدانند که برپایی این تمدن، امکان‌پذیر است.

بر هر شنونده‌ای واضح است که مرجع ضمیر سخنان حضرت آیت الله خامنه‌ای چه کسانی هستند و رهبر معظم انقلاب موضوعی را در چه سطحی طرح کرده‌اند؛ اما روزنامه‌ای که ارگان رسانه‌ای جریانی است که بیش از همه خود را ولایتمدار می‌داند، با دست بردن و تحریف در سخنان رهبر انقلاب، آن را به گونه‌ای وارونه ساخته که بی‌سابقه است.

سخنان وحدت‌بخش رهبر انقلاب در جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و دعوت ایشان از همه اندیشمندان و نخبگان جهان اسلام برای پیوستن به راهی که نظام جمهوری اسلامی و امام خمینی(ره) پیش روی مسلمین گشوندند، این بار از سوی روزنامه وطن امروز، با تحریفی بی‌سابقه و با نوعی وارونه‌سازی جدی، به دستمایه‌ای برای القای حاکمیت دوگانه در داخل نظام، تبدیل شده است.

این روزنامه در اقدامی عجیب، سخنان رهبری را به شکلی آشکار تحریف و با حذف واژه «دنیای اسلام» از عبارت «امیدی به سیاستمداران دنیای اسلام نیست» تلاش کرده است تا کنایه‌ای به مسئولان کشور بزند. این کنایه زمانی کامل می‌شود که در عکس اول این روزنامه نیز تنها حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری و آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در کنار رهبری دیده می‌شوند.

پیش از این تحریف سخنان رهبر انقلاب از سوی روزنامه کیهان مسبوق به سابقه بود ولی آنچه در کیهان تا به امروز اتفاق افتاده، تحریفی در این سطح نبوده است. کیهان تیرماه 94 به نقل از رهبری تیتر زد: «مبارزه با آمریکا تعطیلی ندارد آماده باشید» این درحالی بود که ایشان در سخنانشان فرموده بودند: «مبارزه با استکبار، تعطیلی‌بردار نیست». کیهان این مطلب را به نقل از خبرگزاری تسنیم منتشر کرده بود اما این خبرگزاری هم در متن گزارش خود به مبارزه با «استکبار» اشاره داشت که کیهان آن را به «مبارزه با آمریکا» تغییر داده بود. بهمن ماه سال 93 نیز روزنامه کیهان بخش‌هایی از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی که به متوقف شدن فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی، به دلیل «اقتضای مذاکرات» اشاره داشت و از نگاه تحلیلگران از مهم‌ترین بخش‌های سخنرانی ایشان بود، به طور تمام و کمال از گزارش یک خود حذف کرد. همچنین در مهر ماه سال 92 درحالی که رهبر معظم انقلاب در دانشگاه افسری شهید ستارى‌ فرموده بودند: «برخى از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما بجا نبود»، که روزنامه کیهان در تیتر نخست خود به نقل از رهبری معظم انقلاب، نوشته بود «برخی کارها در نیویورک نابجا بود».

به نظر می‌رسد القای حاکمیت دوگانه، مخالف نشان دادن یاران انقلاب با رهبر معظم انقلاب با محوریت آیت‌الله هاشمی و تنگ کردن حلقه یاران ولایت فقیه، از دستور کارهایی است که پیش از این نیز، به ویژه در سال‌های بعد از انتخابات دهم ریاست‌جمهوری، بارها از سوی رسانه‌هایی از این دست، پیگیری شده است.

هفته‌نامه لغو امتیاز شده «همت»، (هسته‌های مقاومت تاکتیکی)، در شماره ۲۲ دی ماه ۱۳۸۸ خود، با انتشار عکس و مطالبی تحت عنوان «همه یاران هاشمی»، سعی کرد بخش عمده‌ای از چهره‌های سیاسی و دینی نظام را در حلقه‌ یاران آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشان دهد.

سیدحسن خمینی، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، آیت‌الله ابراهیم امینی، آیت‌الله عباس واعظ طبسی، آیت‌الله محمد ری‌شهری، سیدرضا اکرمی، محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری، علی مطهری، محمدرضا باهنر، عماد افروغ، حجت‌الاسلام محمدجواد فاضل لنکرانی (فرزند آیت‌الله محمد فاضل لنکرانی)، علی شمخانی، محسن رضایی و علی لاریجانی از جمله افرادی بودند که در این تصویر، در صف یاران هاشمی خوانده شده بودند.

این نشریه از نظر فکری به اسفندیار رحیم مشایی منسوب بود و اخبار از همکاری غلامحسین الهام و همسرش فاطمه رجبی، با این نشریه، حکایت داشت؛ هرچند که این دو همکاری با «همت» را تکذیب کردند.

نکته قابل تأمل در این میان، نوع برخوردی بود که در آن مقطع با هفته‌نامه مذکور صورت گرفت. نشریه «همت» پس از آن شماره، از سوی دادستان تهران توقیف شد. پنج روز پس از توقیف هفته نامه همت، نشریه دیگری با صاحب امتیازی مؤسسه حفظ و بسط ارزش‌های دفاع مقدس و با همان شکل نشریه همت و تحت عنوان «موج اندیشه» با تیتر روی جلد « امت امام خامنه‌ای» منتشر شد. این شماره از نشریه دارای ویژه نامه‌ای به نام «همت ۲» بود. در نهایت، در تاریخ ۲۸ دی ماه ۱۳۸۸، این نشریه به‌همراه نشریه همت توسط شورای نظارت بر مطبوعات لغو امتیاز شد. در ۲۹ دی نیز دفاتر این دو نشریه پلمپ و مدیرمسئول هفته‌نامه موج اندیشه تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.


آنا
نظرات بینندگان