arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

هوای کرج برای همه گروه ها ناسالم است

مدیر کل محیط زیست استان البرز گفت: هوای سه شهرستان کرج، نظرآباد و ساوجبلاغ برای همه گروه‌ها ناسالم است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسین محمدی اظهار کرد: ‌براساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای استان، امروز چهارشنبه (9 دی) هوای شهرستان‌های کرج، ساوجبلاغ و نظرآباد برای همه گروه‌ها ناسالم اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از همه ساکنان این شهرستان درخواست می‌شود تا جایی که می‌توانند از منزل خارج نشوند. ساکنان این سه شهرستان مدنظر داشته باشند که اگر برای انجام کار ضروری ناچار به خروج از منزل شدند حتما از ماسک استفاده کنند.

محمدی ادامه داد: در حال حاضر هوای دو شهرستان فردیس و اشتهارد برای گروه‌های حساس ناسالم است، به همین دلیل از کودکان، افراد مسن و بیماران قلبی ساکن در این شهرستانها تقاضا می‌شود از منزل خارج نشوند.

مدیرکل محیط زیست استان البرز گفت:‌ طی 10 روز گذشته به علت بالا بودن غلظت آلاینده‌ها، هوای مناطق مختلف استان آلوده بوده است. ‌برای کاهش بخشی از این آلودگی‌ها از شهروندان انتظار می‌رود بیشتر با وسایل حمل و نقل عمومی تردد کنند و از خودروی شخصی استفاده نکنند.

مهدی مهرور، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری البرز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای منطقه البرز، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و هلال احمر در شرایط آلودگی هوا برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در حالت آماده باش قرار دارند.

وی در خصوص تغییر ساعت کاری اداره‌های استان برای کاهش آلودگی هوا گفت: ساعت کار اداره‌ها بدون تغییر است و شهرداری کرج موظف است برای به کارگیری تاکسیرانی و اتوبوسرانی با حداکثر توان تدابیر لازم را اتخاذ کند. در هسته مرکزی کلانشهر کرج نیز از امروز چهارشنبه (9 دی ماه) تا زمان اعلام کمیته کاهش آلودگی هوا شاهد تشریح طرح محدودیت ترافیکی زوج و فرد توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خواهیم بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان