arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۲۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۰۹ دی ۱۳۹۴

الجزایر مشتری اصلی خودروهای ایرانی

خودروساز ایرانی هیچ نیازی به سرمایه گذاری مستقیم برای حضور در بازار این کشور آفریقائی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
گروه صنعتي ايران خودرو با امضاي قرارداد با بخش خصوصي الجزاير فروش خط توليد و انتقال خدمات فني مهندسي به اين كشور را آغاز كرد. اين رويداد در حالي از زمستان 94 آغاز مي شود كه خودروساز ايراني هيچ نيازي به سرمايه گذاري مستقيم براي حضور در بازار اين كشور آفريقائي ندارد. «حضور بدون سرمايه گذاري مستقيم در كشورهاي خارجي» رويكرد جديد ايران خودرو در حوزه صادرات است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاون صادرات ايران خودرو گفت: در فاز اول اين قرارداد، محصولات ايران خودرو شامل دنا، سورن، رانا و آريسان به صورت خودروي نيمه آماده (اس.كي.ي2) به الجزاير ارسال و در خط الجزيره مونتاژ خواهد شد.

سعيد تفضلي در حاشيه امضاي قرارداد با طرف الجزايري، ظرفيت توليدي خط الجزيره را سالانه 10 هزار دستگاه در يك شيفت عنوان كرد و گفت: اين خط در بهمن ماه امسال آغاز به كار مي كند و از 15 هزار دستگاه سفارش مشتري الجزايري براي سال جديد ميلادي، 1500 دستگاه دنا در زمستان امسال صادر خواهد شد. باقي مانده اين تعداد به صورت قطعات منفصله (‌سطح اس.كي.دي صفر) صادر خواهد شد.

وي افزود: شريك ايران خودرو در الجزاير شركت «فمووال» است كه پيشنهاد احداث يك خط مونتاژ كامل شامل سالن هاي رنگ، بدنه و مونتاژ را نيز به ايران خودرو داده و سرمايه گذاري توسط طرف الجزايري صورت مي گيرد.

معاون صادرات ايران خودرو سايت كامل توليد را مهم ترين بخش قرارداد ميان ايران خودرو و بخش خصوصي الجزاير توصيف كرد و افزود: براساس اين قرارداد خط توليد كامل شامل خطوط رنگ، مونتاژ و بدنه، در سال 2017 فعال و محصولات به صورت سي.كي.دي (قطعات منفصله) به الجزاير صادر خواهد شد.

وي مشاركت شركت تام ايران خودرو در طراحي، ساخت و راه اندازي ماشين آلات توليدي را از جمله ويژگي هاي قرارداد با طرف الجزايري عنوان كرد و افزود: ايران خودرو بر اساس راهبرد جديد صادراتي خود در هيچ سايت خارجي سرمايه گذاري نمي كند و همكاري صادراتي با الجزاير نيز با همين راهبرد صورت مي گيرد.

تفضلي صادرات خدمات فني و مهندسي و آموزش كاركنان محلي توسط كارشناسان و مهندسان ايران خودرو را از موارد قابل توجه در صادرات به الجزاير دانست و گفت: دنا، رانا، سورن و آريسان محصولات صادراتي ايران خودروبه الجزاير هستند.

معاون صادرات ايران خودرو محل احداث سايت كامل خودروسازي را در منطقه «ري ليزن» در 300كيلومتري الجزيره ذكر كرد كه امكان صادرات محصولات توليدي به شمال و شمال غربي افريقا را نيز فراهم مي كند.

وي ظرفيت توليد كارخانه ري ليزن را سالانه 30 هزار دستگاه ذكر كرد.

محمد رحمون مديرعامل شركت «فمووال» و نماينده ايران خودرو در الجزاير نيز در حاشيه امضاي قرارداد، اظهار كرد: محصولات ايران خودرو محكم و داراي كيفيتي است كه قابليت رقابت با محصولات ديگر در بازار الجزاير را دارد.

رحمون با اشاره به اشتراكات فرهنگي و ديني ميان دو كشور گفت: ما ترجيح مي دهيم محصولات ايراني را در كشور خود عرضه كنيم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
از الان خدا رحمتتون کنه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
فکر کنم ایران خودرو وسایپا تصمیم به کشتار مردم در سطح بین المللی گرفتن
نظرات بینندگان