arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۵۳۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۰

لاریجانی: بنی صدر به درگیریهای داخلی دامن می زد تا مسائل اصلی فراموش شود/ نباید گزکی به تبلیغاتچی های خارجی بدهیم

رییس مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب با قدرت و تدبير در دوره‌هاي مختلف مشكلات دولت‌ها را در مسائل داخلي حل ‌كرده‌اند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
علی لاریجانی گفت: نباید گزکی به تبلیغاتچی های خارجی بدهیم.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب Entekhab.Ir؛ رييس مجلس شوراي اسلامي طي سخناني در همايش شوراي عالي استا‌ن ها در سالروز ملي شوراهاي اسلامي  با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب با قدرت و تدبير در دوره‌هاي مختلف مشكلات دولت‌ها را در مسائل داخلي حل ‌كرده‌اند اظهار كرد:‌ مقام معظم رهبري همواره در طول عمر مجلس هشتم نيز توصيه‌هايي مبني بر ايجاد فضاي مودت بين قواي مختلف براي حل مشكلات اساسي مردم داشتند.

رئيس قوه مقننه با اشاره به دوران رياست جمهوري بني صدر گفت:‌ بني صدر در آن دوران به جاي دفاع از ملت به عنوان فرمانده كل قوا، هر روز به انتشار مطالبي در روزنامه‌اش به نام انقلاب اسلامي مي‌پرداخت و يا اينكه به درگيري به حزب جمهوري اسلامي دامن مي زد تا اختلاف افكني در كشور ايجاد كرده و مساله اصلي به فراموشي سپرده شود.

وي افزود:‌ به دليل اين اعمال بني صدر، گاهي مرحوم شهيد بهشتي از اين جدال ها ناراحت مي‌شد كه امام(ره) تنها ايشان را نصيحت مي كرد كه اجازه دهيد او كارش را انجام دهد؛ با اين وجود بني صدر كار را به جايي رساند كه امام از فرماندهي كل قوا عزلش كرد، در اين زمان فضاي جديدي در دل‌هاي مردم به وجود آمد و پيوند رهبري با ملت معنا دار شد به طوري كه ابتدا آبادان و سپس خرمشهر از حصر خارج شد.

لاريجاني با تاكيد برتاثير ارتباط و حضور توده هاي مختلف مردم در تصميم گيري هاي كل كشور گفت:‌ ارتباط توده‌ها، موضوعي استراتژيك و مهم براي كشور است كه امروز شاهد جنس ديگري از اين ارتباطات هستيم.

دبير سابق شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به رهنمودهاي مقام معظم رهبري در مساله هسته‌اي نيز گفت:‌ در دوران مسئوليت بنده با وجود مواضع گوناگون دولت‌هاي مختلف، مقام معظم رهبري تنها كسي بودند كه همواره بر روي مساله هسته‌اي شدن ايران تاكيد داشتند و تلاش مي‌كردند با دفاع از منافع ملي كشور تمام بخش‌ها را براي اين موضوع هماهنگ كنند.

لاريجاني افزود: ‌رهبر معظم انقلاب همواره در فراز و فرودها راهنمايي‌هايي را مطرح مي‌كردند و تلاشان بر اين بود كه همه اقشار از حقوق هسته‌اي كشور دفاع كنند.

وي همچنين با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب همواره با دقت حوادث و مسائل منطقه را رصد مي‌كنند گفت: به طور نمونه مقام معظم رهبري در مورد مساله اشغال عراق توسط آمريكا، موضع گيري دقيق و به موقعي داشتند به طوري كه علي رقم دفاع بيشتر كشورها از اين عمل آمريكا، فقط جمهوري اسلامي با سياست هاي آمريكا در عراق مخالفت كرد؛ رهبر معظم انقلاب در اين رابطه فرمودند كه وظيفه ما دفاع از ملت عراق است و در اين راه واهمه‌اي نداريم.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به موضع موضع مقام معظم رهبري در مورد مساله افغانستان مبني بر بودن در كنار مردم اين كشورگفت:‌ رهبر معظم انقلاب موضع گيري درستي در مساله افغانستان داشتند به گونه اي كه باور ايشان بر اين بود كه بايد همواره در كنار مردم افغانستان باشيم.

لاريجاني با اشاره به توصيه‌هاي ديني و اخلاقي مقام معظم رهبري به حزب الله در جنگ 33 روزه نيزگفت:‌ در روزهاي اول جنگ 33 روزه، مشكلاتي براي ملت لبنان به وجود آمده بود كه در آن دوران هنگامي كه بنده به دليل مسئوليتم گزارشاتي را به ايشان ارائه مي‌كردم تنها ايشان مي‌فرمودند كه استقامت تنها وظيفه ملت لبنان است تا پيروز شوند.

وي افزود: بعدها سيد حسن نصرالله عنوان كرد كه فرمايشات مقام معظم رهبري و توصيه هاي ديني و اخلاقي ايشان به حزب الله در جنگ 33 روزه، فضايي را در جبهه‌هاي نبرد به وجود آورد كه عامل پيروزي شان شد؛ به عبارت ديگر سيد حسن نصرالله به صراحت معقتد بود تفكر استراتژيك و توصيه هاي رهبري عامل پيروزي در اين جنگ شد.

رئيس قوه مقننه با بيان اينكه راهنمايي‌هاي مقام معظم رهبري و تاكيد ايشان بر استقامت ملت فلسطين باعث ادامه و رشد پيدا كردن فضاي مقاومت در بين مردم فلسطين شد گفت:‌ امروز شاهديم كه با تغيير شرايط مصر مقدمات وحدت گروه‌هاي فلسطيني فراهم شده است كه اين موضوع گام مباركي براي آينده فلسطين به شمار مي‌آيد؛ البته نبايد از اين نكته نيز غافل شد كه پيروزي در جنگ 22 روزه در جنگ غزه با تدابير و رهنمودهاي رهبري حاصل شد.

لاريجاني با بيان اينكه رهبر معظم انقلاب با قدرت و تدبير در دوره‌هاي مختلف مشكلات دولت‌ها را در مسائل داخلي حل ‌كردند گفت: در دوران دوم خرداد كه حتي صداهايي در تضعيف ولايت فقيه شنيده مي‌شد آنها باز هم براي حل بسياري از معضل‌ها و مشكلاتشان به مقام معظم رهبري رجوع مي‌كردند تا آن مشكل حل شود.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب Entekhab.Ir؛ ‌وي با بيان اينكه فكر قانون هدفمند كردن يارانه‌ها نيزاز گذشته توسط مقام معظم رهبري مطرح شده بود گفت: ‌ايشان اين موضوع را در دولت هاي مختلف پيگيري كردند كه با پيگيري‌هاي معظم له،اين قانون در اين دولت اجرايي شد؛ مقام معظم رهبري همواره به مجلس و قواي مجريه و قضاييه براي دنبال كردن موضوع قانون هدفمند كردن يارانه به صورت هماهنگ تاكيد داشتند چرا كه اين قانون را براي اقتصاد كشور بسيار مهم مي‌دانند.

لاريجاني ادامه داد:‌ البته در اجراي اين قانون مشكلاتي ديده شده است كه به خصوص در بخش توليد،‌ كشاورزي، ‌دامپروري و صنعت بايد اين مشكلات رفع شود.

 رئيس مجلس شوراي اسلامي، با بيان اينكه مقام معظم رهبري همواره در طول عمر مجلس هشتم توصيه‌هايي مبني بر ايجاد فضاي مودت بين قواي مختلف براي حل مشكلات اساسي مردم داشتند گفت:‌ ولي فقيه نعمتي است؛ امروز ايران اسلامي با تدابير رهبر معظم انقلاب سرافراز و استوار است، به فرموده امام (ره) بايد پشتيبان ولايت فقيه بود تا به كشور لطمه وارد نشود؛ امروز جمهوري اسلامي با تدابير رهبري در سطحي قرار گرفته است كه تهديدهاي ديگران هيچ تاثيري بر روند كار كشور ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۹
1
9
نميدانم اينروزها چرا يادآوري از بني صدر اينقدر زياد شده!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
1
خدای نکرده میخواهند کسی را با بنی صدر قیاس کنند و در ردیف او قرار دهند؟ خوب این پیامش روشن است هیچ وقت یک نماینده مجلس را که با بنی صدر مقایسه نمیکنند چون نماینده یکصدم قدرت رییس جمهور را ندارد. الان وقت اتحاد است آقای لاریجانی .برای مردم اینگونه تداعی میشود که مجلس چون رو پایان است میخواهد در انتخابات پیش رو کمی .... باشد.
نظرات بینندگان