arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۰۳۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۱۳ دی ۱۳۹۴

انتقام تلگرامی پس از جدایی از همسر

مرد جوان پس از جدایی از همسرش تصمیم به انتقام‌جویی گرفت. او که تصور می‌کرد خواهرزن وکیلش عامل جدایی آنها بوده است پس از هک کردن تلگرام او و دسترسی به عکس‌ها و اطلاعات محرمانه‌اش نقشه خود را عملی کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مرد جوان پس از جدایی از همسرش تصمیم به انتقام‌جویی گرفت. او که تصور می‌کرد خواهرزن وکیلش عامل جدایی آنها بوده است پس از هک کردن تلگرام او و دسترسی به عکس‌ها و اطلاعات محرمانه‌اش نقشه خود را عملی کرد.

به گزارش «انتخاب»، مدتي قبل يك وكيل دادگستري نزد مأموران پليس فتا خراسان رضوي رفت و مدعي شد كه فردي با هك كردن تلگرام او به اطلاعات و عكس‌هاي خصوصي وي دست پيدا كرده و برايش دردسر بزرگي به‌وجود آورده است. اين زن گفت: از مدتي قبل متوجه شدم كه فردي با هك كردن تلگرام من، با آشنايانم چت كرده و با گفتن حرف‌هاي دروغ، باعث شده كه رابطه ما به هم بخورد. اين فرد حتي به عكس‌ها و اطلاعات شخصي‌ام دست پيدا كرده و مرتب مرا تهديد مي‌كند كه با انتشار آنها در فضاي مجازي آبرويم را مي‌برد.
يا شكايت خانم وكيل، تحقيقات پليس براي شناسايي هكر ناشناس شروع شد و كارشناسان پليس توانستند با بررسي‌هاي تخصصي او را كه مرد جواني بود شناسايي و دستگير كنند. وكيل جوان وقتي مقابل اين مرد قرار گرفت، شوكه شد؛ چراكه او كسي نبود جز شوهرخواهر سابق او.

متهم كه پس از دستگيري چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشت به مأموران گفت: مدتي قبل من و همسرم به‌خاطر اختلافاتي كه داشتيم از هم جدا شديم. من زندگي‌ام را دوست داشتم و نمي‌خواستم همسرم را طلاق بدهم اما خواهرش كه وكيل دادگستري است، وكالت او را به‌عهده گرفت و كاري كرد كه در نهايت من و همسرم از هم جدا شويم. پس از طلاق، از خواهرزنم كينه به دل گرفتم. مي‌‌خواستم هر طوري شده از او انتقام بگيرم.

ابتدا تصميم گرفتم تلگرام وي را هك كنم. از طريق يك بدافزار، برايش پيامكي فرستادم. در اين پيامك نوشته شده كه «اگر تلگرام خود را از طريق لينك درج شده آپديت نكنيد، حذف خواهد شد». او با كليك كردن روي لينك و وارد كردن كد امنيتي در واقع به من اين امكان را داد كه نسخه‌اي از تلگرام وي روي تبلتم داشته باشم. به همين راحتي توانستم به اطلاعات و عكس‌هاي او دست پيدا كنم و پس از آن تصميم گرفتم روابط او را با آشنايانش خراب كنم. اين بود كه براي آنها از طرف خانم وكيل پيام‌هاي بي‌ربط مي‌فرستادم و كاري كرده بودم كه دعوايشان شود اما هرگز فكر نمي‌كردم دستگير شوم.

سرهنگ جهانشيري با اشاره به صدور قرار قانوني براي متهم گفت: متأسفانه‌ به تازگي بدافزارهايي توليد شده كه هكرها با استفاده از آنها مي‌توانند تلگرام و شبكه‌هاي اجتماعي را هك كنند. او ادامه داد: اينگونه بدافزارها معمولا به‌صورت يك لينك و يك پيامك در اختيار طعمه‌ها قرار مي‌گيرند. پيامك به‌گونه‌اي است كه فرد را وسوسه مي‌كند روي لينك كليك كند. مثل شارژ جايزه، مكالمه رايگان يا حتي آپديت كردن تلگرام. فرد پس از كليك روي اين لينك قرباني هكر مي‌شود و هكر مي‌تواند به راحتي به گوشي او نفوذ كند. سرهنگ جهانشيري از شهروندان خواست كه روي لينك‌هاي ناشناس كليك نكنند و هنگام ثبت‌نام در شبكه‌هاي اجتماعي سعي كنند از ثبت‌نام دومرحله‌اي استفاده كنند كه امنيت بالاتري دارند.

منبع: همشهری آنلاین
نظرات بینندگان