arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۴

تصاویر : هجوم "ال نینو" به امریکا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طی هفته گذشته سرمای شدید و طوفان زندگی ساکنان حداقل سه ایالت آمریکا را با مشکل مواجه کرده و در ایالت‌های تگزاس، کانزاس و اوکلاهما قربانی گرفته است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از فرادید، سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا) چندی پیش هشدار داد به زودی اثرات شدید پدیده آب و هوایی موسوم به "ال نینیو" در زمین دیده خواهد شد سرما و یخبندان بخش‌هایی از امریکا را در برگفت. در هفته گذشته طوفان و سرمای شدید در بخش‌هایی از آمریکا سبب مرگ حداقل 9 نفر شد. بر اساس گزارشات سیل در شمال تگزاس 4 کشته برجا گذاشته و در نتیجه تصادف‌های رانندگی ناشی از یخ‌زدگی خیابان‌ها هم حداقل 5 نفر کشته شدند. همچنین بیش از 100 تصادف رانندگی در نقاط مختلف این سه ایالت مخابره شده است. این اتفاقات در حالی رخ داده که این مناطق از جمعه شب شاهد بارش شدید برف بوده است.

گفتنی است ال نینیو یک پدیده طبیعی است که هر چند سال یک بار، و زمانی که آب های مناطق گرمسیری آمریکای جنوبی در سواحل اقیانس آرام از حد معمول گرم تر می شود، رخ می دهد. در اثر این پدیده جریان هوای گرم از آن آب ها بالا می رود و مسیر جریان های اصلی باد در سراسر کره زمین را تغییر می دهد.
 
به گفته ناسا بزرگترین اثرات ال نینیو  در آمریکا، طی ماه های اول سال 2016 حس خواهد شد که می تواند شامل چندین ماه نسبتا خنک و بارانی در مناطق جنوبی آمریکا، و آب و هوای خشک و گرم در ایالت های شمالی شود. خبرگزاری رویترز در همین رابطه گزارشی باعنوان "هجوم ال نینو" منتشر کرده و بارش‌های هفته گذشته در ایالت کالیفرنیا را به عنوان نشانه‌ای از وقوع پیش بینی درباره این پدیده طبیعی دانسته است.

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم

تصاویر : هجوم
نظرات بینندگان