arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

مجمع تشخیص: اظهارات حامیان دولت، توهینی آشكار به رهبری، سران مجمع، مجلس و قضائیه

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور جوابیه ای به تخریب های رسانه ای علیه جلسات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام كه عموما از طریق رسانه های حامی دولت پیگیری می شود واكنش نشان داد .
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور جوابیه ای به  تخریب های رسانه ای علیه جلسات اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  كه عموما از طریق رسانه های حامی دولت پیگیری می شود واكنش نشان داد .

به گزارش خبرگزاری انتخاب؛ متن كامل جوابیه اداره كل روابط عمومی و تبلیغات مجمع تشخیص مصلحت نظام بدین شرح است :

پس از ارجاع موارد اختلافی لایحه برنامه پنجم توسعه كشور میان مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام، حسب دستور صریح آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جدّیت جناب آقای دكتر رضایی، دبیر مجمع، كمیسیون اقتصاد كلان این مجمع به عنوان كمیسیون مربوطه در اسرع وقت برای تسریع در رفع اختلافات و ابلاغ به موقع این لایحه برای اجرا، با تشكیل جلسات فوق‌العاده صبح و عصر اقدام به بررسی كارشناسانه با حضور نمایندگان و كارشناسان ذیربط از مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان كرد و موارد پیشنهادی خود را برای طرح در صحن علنی جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام، به دبیرخانه ارائه كرد.
 

مجمع نیز با تشكیل سه جلسه فوق‌العاده و فشرده در صبح و عصر روز سه‌شنبه ۲۱/۹/۸۹ و صبح روز شنبه ۲۵/۹/۸۹ ، روند بررسی و پیگیری رفع موارد اختلافی را براساس پیشنهادهای كمیسیون اقتصاد كلان این مجمع و با حضور سران قوای مقننه و قضائیه و اكثریت اعضاء و كارشناسان مربوطه از شورای نگهبان، دولت و مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار داد و مصوبات نهایی خود را اعلام داشت كه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، مورد تقدیر و تشكر رئیس مجلس نیز قرار گرفت.


 

این در حالی بود كه قبل از جلسات فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام كه نهادی قانونی و برگرفته از اصول ۱۱۱ ، ۱۱۲ و ۱۷۷ قانون اساسی است و اعضای آن مستقیماً توسط رهبری معظم انقلاب منصوب می‌شوند، از سوی افراد خاص و رسانه‌های حامی دولت مورد هجمه و تهمت‌های فراوان بی‌پایه و اساس با هدف تحت‌الشعاع قرار دادن تصمیمات آن قرار گرفت و جنجال‌آفرینی‌های بی‌مورد این گروه به اوج خود رسید كه البته از این طیف و رسانه‌های آنها انتظاری نیز بیش از این نبود.
 

ولی آنچه بیشتر موجب تأسف شد، اظهارنظرهای ناصواب، كذب و خلاف واقع جناب آقای زارعی به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بود كه دور از شأن و جایگاه یك نماینده مجلس است.
 

متأسفانه اظهارات ایشان در خصوص بهانه‌جویی برخی اعضای ذی‌نفوذ مجمع از جمله رئیس مجمع و رئیس مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری از اظهارات دبیر مجمع برای اعلام‌نظر رهبری معظم انقلاب و اصرار آنان بر نادیده گرفتن نظر معظم‌له و تصویب آنچه كه خود می‌خواستند، توهینی آشكار به رهبری نظام، رئیس مجمع، سران قوای مقننه و قضائیه و سایر اعضای محترم مجمع است كه جمعی از مجتهدین و بزرگان باتجربه و برگزیده هستند.
 

اظهارات جناب آقای زارعی كه خود در جلسه حضور نداشته و از جانب دیگران نقل قول می‌نماید كه دلیل مخفی نگاه داشتن اسامی منابع خبری‌اش را نمی‌دانیم و معلوم نیست به چه دلیل توسط شخص ثالثی نظراتشان را بیان می‌كنند، با عرض معذرت بیشتر شبیه داستان‌سرایی و خیال‌پردازی‌هائیست كه با هدف تخریب مجمع انجام شد و بلافاصله توسط رسانه‌های حامی دولت با ولع و وسواس خاص مورد توجه قرار گرفت. این در حالیست كه نظر رهبری معظم توسط جنابان آقایان دكتر رضایی، دكتر ولایتی و دكتر لاریجانی مطرح شد و در تصمیمات نظر معظم‌له، لحاظ گردید و مصوبات قبل از اعلان خدمت ایشان ارسال شد و ریاست مجمع نیز مراتب را تلفنی خدمت رهبری گزارش دادند.

 
با تكذیب مطالب خلاف واقع ایشان، جهت تنویر افكار عمومی و رسانه‌هایی كه بدون حب و بغض‌های سیاسی، رسالت اطلاع‌رسانی شفاف را دنبال می‌كنند، اعلام می‌داریم كه در سه جلسه فوق‌العاده اخیر و همچنین كلیه جلسات فوق‌العاده، براساس بند ب ماده ۲۲ آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت عمل می‌شود و به شهادت اعضای محترم كه از طیف‌های مختلف سیاسی هستند، مباحث كاملاً شفاف بوده و اعضا و میهمانان جلسه كاملاً آزاد هستند و محدودیتی در اعلام مواضع اعضا و افراد وجود ندارد.

نظرات بینندگان