arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۱۵۸
تعداد نظرات: ۳۶ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۳ - ۲۱ دی ۱۳۹۴
روحانی:

با یک بی عقلی تحریم درست می‌شود، اما برداشتن آن سخت است / با دعوا، اختلاف و افراطی گری به هیچ جا نمی رسیم / چرا از خوشحالی مردم شاد نیستیم؟

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما باید به سمت هوای سالم برویم خاطر نشان کرد: رفع آلودگی‌ها در کوتاه مدت امکان پذیر نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روحانی: با یک بی عقلی تحریم درست می‌شود، اما برداشتن آن سخت است / با دعوا، اختلاف و افراطی گری به هیچ جا نمی رسیم / چرا از خوشحالی مردم شاد نیستیم؟

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به اینکه تحریم درست کردن کار ساده ای است و با یک بی عقلی تحریم درست می‌شود گفت:‌ برداشتن تحریم و تعامل سخت است. خرابکردن و آتش زدن که کاری ندارد، ساختن کار مهمی است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری ها،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم بهره برداری از مراحل 15 و 16 پارس جنوبی با اشاره به اینکه با دعوا، اختلاف و افراطی گری به هیچ جا نمی رسیم افزود :همه باید متحد شویم تا انتخابات صحنه رقابت آزاد ،‌اخلاقی و درست و عاقلانه باشد.

وی در ادامه افزود: انتخابات جای تهمت و تحقیر نیست چرا واقعیت را به مردم نگوییم؟ برای چه دولت منتخب مردم را تخریب کنیم؟ دروغ که واضح می‌شود . کسی نمی تواند در بلندمدت به مردم دروغ بگوید چرا از خوشحالی مردم شاد نیستیم؟ اختلاف به طور طبیعی پیش می آید اما اختلافات کوچک را نبایدبه شکاف های بزرگ تبدیل کنیم. منفعت کشور مال همه است.

رئیس دولت یازدهم همچنین با اشاره به اینکه افتتاح فاز 15 و16 پارس جنوبی نماد همکاری و هماهنگی بین دولت و نهادهای کشور از جمله سپاه پاسداران است، خاطر نشان کرد: ان شاء الله سال آینده شاهد افتتاح فاز 17 و 18 پارس جنوبی هم خواهیم بود.

وی ادامه داد:افتتاح فاز 15 و 16 به این معنا است که توطئه تحریم‌ها نمی تواند ملت ما را شکست دهد ما در شرایط تحریم توانستیم در سال گذشته فاز 12 و امسال هم فاز 15 و 16 را افتتاح کنیم. این‌ها به معنای همت این ملت برای توسعه و سازندگی کشور است.

روحانی با بیان اینکه برخی‌ها نیایند از رکود صحبت کنند، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید کشور را در شرایط نفت 30 دلاری اداره می‌کند نه نفت 147 دلاری، همچنین دولت کشور را در شرایط تحریم اداره می‌کند نه در شرایط عادی. دولت علیرغم همه توطئه‌ها بر سر قول‌های خود پابرجاست و انشاءالله در روزهای آینده شاهد در هم پیچیده شدن طومار تحریم در این کشور خواهیم بود.

روحانی در ادامه با بیان اینکه ملت ایران با ایستادگی و مقاومت و رهبری رهبر انقلاب توانست از مسیر بسیار سختی عبور کنند، افزود:‌بعد از روز اجرای برجام و پایان تحریم‌ها عظمت کار بزرگ مردم را توضیح می دهم تا مردم بدانند چه کار بزرگی انجام داده اند. همسایگان ما در دنیا هم بداند این ملت بزرگ و غیور می‌تواند از همه پل‌های سخت زمانه عبور کند و کشتی این کشور را به ساحل امن برساند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در شرایطی که همه تولید کنندگان و صادرکنندگان نفت در مشکلات عجیبی گرفتار شده اند بودجه سال 95 در شرایطی تقدیم مجلس می‌شود که اتکای ما به نفت 25 درصد خواهد بود. در حالیکه سایر کشورهای تولیدکننده و صادرکننده نفت خام منطقه نود تا 100 درصد اتکایشان به نفت است.اگر خواستند به ما ضرر بزنند اول خودشان ضرر می‌کنند . کسر بودجه امسالشان هم 100 میلیارد دلار است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه در این شرایط دولت افتخار دارد که توانسته تورم را مهار کند و رشد اقتصادی کشور در امسال هم مثبت است، تصریح کرد: سال آینده با عبور از تحریم‌ها سال رونق اقتصادی خواهد بود. ما بسیار خوشحالیم که یکی از قول هایمان در زمینه انرژی ، نفت، گاز و پتروشیمی در حال تحقق است. در سال 96 همه فازهای پارس جنوبی به پایان خواهد رسید.

روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینکه دولت به قول خود درباره ایجاد فضای سیاسی باز متعادل و غیر امنیتی عمل کرده است افزود: ان شاء الله شورای نگهبان هم در این مسیر خواهد بود و ما شاهد نشاط سیاسی در کشور خواهیم بود.

رئیس جمهور در ادامه گفت: اینکه ما قدم به قدم جلو می رویم یعنی کشور را به سمت استقلال کامل اقتصادی می بریم. آن روزهایی برای ما خوشحال کننده است که ثروت کشور در سایه فناوری، بهره وری، بازار کار ، احیای استعدادها و تلاش جوانان به دست آید. پارس جنوبی در روزهای پایانی خود می‌تواند سالی 100 میلیارد دلار دستاورد داشته باشد. اتکای ثروت ما باید به فناوری داخلی، کار و تلاش و تعامل سازنده با جهان باشد، نه رشد قیمت نفت. زمانی چین و هند رشد می‌کند و به نفت نیاز دارند و نفت ما 140 دلار می‌شود و بعد می گوییم چه روزهای خوشی. قشنگ نیست که کسی بخواهد ریزه خوار سفره دیگری باشد. وابستگی قیمت نفت ما به رشد چین وهند می‌شود اقتصاد مقاومتی؟ ما باید اقتصادی داشته باشیم که روی پای خود بایستد.

رئیس دولت تدبیر و امید همچنین با بیان اینکه تعامل ما با جهان باید بر مبنای ابتکار سیاسی خودمان باشد ،‌خاطر نشان کرد: فناوری که فقط در نفت ، گاز ،‌صنعت،‌معدن و آی تی نیست ما در سیاست خارجی هم به فناوری نیاز داریم. در گفت‌وگو با جهان هم به فناوری و هنر نیاز داریم علم فقط مربوط به صنعت نیست در مسائل سیاسی هم به علم و دانش نیاز داریم. ما باید پیچ و خم های پیش روی خود را با خرد ،‌علم ، منطق ، استعداد ، همکاری، هماهنگی، انسجام و اتحاد حل کنیم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه اگر پارس جنوبی نهایی شود منفعت آن به همه مردم و حتی سایر کشورها هم می‌رسد گفت:‌ لوله گاز، لوله صلح، ارتباط و تعامل با جهان است. اگر تولید گاز ما از یک هزار میلیون بشکه عبور کند، ما آن را صادر می‌کنیم و صادرات گاز به کشورهای همسایه و غیر همسایه یعنی ارتباط با جهان. همانطور که شما در اجلاس سران کشورهای گازی در تهران دیدید، گاز مایه نزدیکی و وحدت کشورها است.

وی افزود: با وجود همه شرایط سخت ما در زمینه انرژی ،آب ، حمل و نقل، ترانزیت، علم و فناوری،صنایع و معادن و کشاورزی پیشرفت خوبی امسال داشتیم و در زمینه تولید محصولات کشاورزی ما به سمت خوداتکایی حرکت کرده و کسری تراز مواد غذایی ما سال به سال پایین می‌آید. این‌ها نشانه رشد و حرکت است.

روحانی با بیان اینکه گاز تنها پول، تعامل با جهان و خوداتکایی نیست، تصریح کرد: گاز یعنی هوای پاک، محیط زیست و نجات از آلودگی که این‌ها از معضلات بزرگ جهان است. ما شاهد آلودگی در شهرهای بزرگ بودیم و در این ایام برخی دستگاه‌های تبلیغاتی هر چه خواستند گفتند ولی نگفتند در همین ایام وضع آلودگی هوا در شرق آسیا،‌ هند و یا اروپا چگونه بود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما باید به سمت هوای سالم برویم خاطر نشان کرد: رفع آلودگی‌ها در کوتاه مدت امکان پذیر نیست. ما بسیاری از آلودگی‌ها را در این دولت کم کردیم. برخی آلودگی‌ها هم دیگر وجود ندارد و برخی از آن‌ها هنوز وجود دارد. اصلاح سوخت ماشین‌ها و خانه‌ها و به روز کردن شرایط حمل و نقل بخشی از کارهایی است که باید انجام بگیرد. توسعه تولید گاز هم می‌تواند آلودگی‌ها را کم کند.

روحانی با تشکر از قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، وزیر اقتصاد و همه دست‌اندرکاران پارس جنوبی اظهار کرد: وقتی تحریم‌ها رفع می‌شود موانع برداشته می‌شود و ما آنوقت آماده رقابت با جهان هستیم. ان شاءالله در بخش نفت و گاز تحول بزرگی ایجاد می‌شود. من به قرارگاه خاتم الانبیاء گفته‌ام چند ابرپروژه بزرگ را مدنظر بگیرد و به نتیجه برساند. البته تاکید هم کرده‌ام که مردم بوشهر هم باید خیر این پروژه‌ها را حس کنند که استاندار بوشهر هم گفته برنامه‌ای در این راستا تهیه کرده و ما آن را در دولت بررسی خواهیم کرد.

رئیس دولت تدبیر و امید در پایان گفت:‌ من تاکید دارم تا پروژه صد در صد کامل نشده نباید آن را افتتاح کرد. یک بار باید کلنگ زد و یک بار هم افتتاح کرد نه اینکه صدبار کلنگ بزنیم و صدبار افتتاح کنیم. من از آقای زنگنه سوال کرده ام که آیا همه بخش های فاز 15 و 16 تکمیل شده است که ما برای افتتاح می‌رویم که خوشبختانه امروز این دو فاز کامل بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۶
در انتظار بررسی: ۳۳
غیر قابل انتشار: ۴۰
رسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
11
120
خب علتش معلومه . با امضای برجام و برداشته شدن تحریم ها منافعشون به خطر افتاده بخاطر همین ناراحت هستند و از فرط ناراحتی از دیوار سفارت هم بالا میروند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
پس چرا آمریکا هنوز دارن چپ و راست تحریم های جدید اعمال میکنن
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
11
102
زنده باد دکتر روحانی عزیز
درود بر تدبیر و تعقل
محمد م
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
6
93
بعبارت دیگه یه نادان سنگی رو تو چاه میندازه که صدتا عاقل هم نمیتونن درش بیارن... اما ایندفعه خداروشکر با زحمت بیرون امد...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
7
73
هزاران هزار افرین
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
7
76
درود به رئیس جمهور بافرهنگ و با صداقت
اداره کشور با نفت 30 دلاری واقعا کار سختیه و ایشون به درستی اشاره کردن که وقتی نفت کشور 147 دلار بود ، کشور تحت بحران بود و کسی دم نمی زد وی حالا که اینهمه با مشکل روبرو هستن بعضی از همین مخالفای دولت دایم از رکود حرف میزنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
7
58
روحانی مچکریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
6
56
خدا قوت مرد
مردم پشتتن
رضا گلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
6
51
مشکل دولت روحانی هم اینه که اگه از همون اول دولتش با افراطیون برخورد میکرد ملت هم کمکش بودن الان دودش توچشم ما که رفت هیچ کابینه دولت هم چوبشو داره میخوره ،هرچند هنوزم دیر نشده
صالح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
9
42
اقای روحانی من بشما رای دادم... اطلاع کامل هم دارم که مشکلات کشور ناشی از بی تدبیری دولت گذشته و شاید دولت های گذشته باشه... اما متاسفانه شما هم هنوز در عرصه داخلی کار و تدبیر شایسته ای نداشتید... حقیقت اینه که هنوز تا خوشحالی راه زیادی باقی مانده...
ناشناس
|
Romania
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
7
36
زنده باد تدبیر و امید هر رشد و رویشی در بستر اعتدال ممکن است و افراطی گری جز زیان و خرابی فایده ای ندارد...
بهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
2
38
آقای روحانی چرا باید آرزوی من جوان 27 ساله یک کار معمولی باشد؟ بعد از گرفتن مدرک فوق لیسانس ازدانشگاه معتبر از تهران. واقعا از زندگی بریده ام. آدم های بی سواد همه ی شغل های دولتی را گرفته اند آن هم با پارتی کسانی که دوستان من بودند و تنبل کلاس ما الان سر کارند ولی من بیکار چون پارتی ندارم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
8
28
دمت گرم رییس جمهور
ناشناس
|
Italy
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
6
31
درود بر رئیس جمهور مقتدر - با تدبیر
از دشمنان داخلی یک لحظه هم غافل نشوید ..همگان دیدیم چگونه در لباس ارزشها و عوامفریبی چگونه دست دوستی به دشمن می دهند...جریان انحرافی هشت سال گذشته یک جریان ساده نیست...
آنها ثابت کرده اند که برای دنیا شان حاضرند تمامی ارزشها را قربانی کنند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
6
37
عملکرد دولت با توجه به نفت 35 دلار ستودنیست
به امید روزی که با افزایش قیمت نفت همه شاهد هنرنمایی های دولت در راستای پیشرفت علم و تکنولوژی باشیم
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
33
شجاعت لازمه وگرنه سوارمون میشند
وحید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
6
38
روحانی جدای از موفقیت ها و برخی ضعف های اجرایی به شخصه انسان فرهیخته ای است و هیچ گاه از دایره خرد خارج نمی شود.
کارشناس ثبت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
7
42
هیچ نابغه ای نمیتوانست با ان دارمد نفتی کشور را ویران کند و 13 میلیون جوان بیکار و در استانه ازدواج رو دست جامعه بگذارد ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
25
آقاي روحاني!

من كارگر كارخانه "چيني مقصود" مشهد هستم!

با دوتا بچه سه ماه بيكارم!
درد این مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
4
24
آقای روحانی رکود تمام جامعه رو گرفته و تمام کارگاه های صنعتی و کارخانجات در حال بسته شدنند
من نه دلواپسم نه عضو هیچ حزب من درد این مردمم
دو ماهه حقوق نگرفتم تو یک شرکت فقط به دلیل همین رکود
شهرداری تعدیل نیرو میکنه، کارخانه ها تعدیل نیرو، ادارجات تعدیل نیرو
امیدوار
|
Singapore
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
6
25
درود بر اندیشمند فاخر و رئیس جمهور متقکر که با درایت توانست تحریم 37 ساله که بر این مملکت همچون بختک افتاده بود را برای همیشه بردارد که در این میان البته خیلی ها هستند که نمی توانند موفقییت دولتش را به چشم ببیند به همین خاطر چوب لای چرخ دولت اقای روحانی می گذارند به خداوند واگذارشان می کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
4
13
درود بر شرفت. تا پای جان حامی رییس جمهور مردمی هستیم
جوان بیکار و خسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
4
14
اقای دکتر مقصر شما نیستی مقصر اون دولت عقب افتاده هست که با نفت 140دلاری مملکت و برد بین زمبن و اسمون رها کرد حالا کسی از شما که با نفت 32/57دلاری داری به مملکت میرسی شاکی نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
13
دشمنی درست کردن کار ساده ای است از بین بردن خصومتها و تعامل سخت است. خرابکردن و آتش زدن که کاری ندارد
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
13
حیف روحانی و ظریف که دارن شب و روز واسه کشور زحمت میکشن اونوقت یه عده کلا بیسواد(نه کم سواد!) با کارهای افراطی و جاهلانه شون تمام زحمات دولت رو به باد میدن!
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
4
11
درود مردم بر کسی که مصداق بیت زیر است
تورا اندر بیابانی مقام است -که شامش چون سحر ایینه فام است .سود این راستگوی را همه خواهند برد جزئ دلواپسان.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
10
موافقم تا کی اختلافات جناحی و بازی سیما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
12
امروز جیگرم حال اومد. والله که بی عقل بودن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
4
12
اقای دکتر کمی صلابت در برابر مخالفان افراطی لازم است؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
4
14
درود بر زنگنه که دست غارتگران را از منافع ملی کوتاه کرد و خاریست در چشم افراطیون.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
11
کور شوند کسانی که نمیتوانند شادی مردم را ببینند
استاد دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
5
13
طرز فکر آقای روحانی در این سخنرانی شایسته تقدیر است.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
2
13
سلام مرد روز های سخت .خدا قوت .خسته نباشید.انصافا هاشمی دوم شما هستید. مرحبا بر صبر و متانت شما .نگران نباشیدخداوند پشتیبان شماست.نمیدانم چرا صداوسیما حر فهای شما کامل پخش نمیکند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
14
نمیدانم کی میخواهند بفهمند۸سال درامد انچنانی کجا رفت چرا یکبار صداوسیما این مسایل را نقد نمی کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
3
13
اقای روحانی یارانه ها کمر مملکت رو شکسته ؟؟من به عنوان کسی که یارانه نمیگیرم و وضع متوسطی دارم تقاضا دارم بخاطر ملت و مملکت کسانی که واقعا یارانه دردی از انها دوا نمیکند انصراف دهند کشور با 13 میلیون جوان بیکار و در استانه ازدواج مواجه هست تا یارانه هست نه سازندگی وجود خواهد داست نه اشتغالی ؟؟ بهترین کار تعدیل قیمتهای با و برق و گاز و تلفن و قطع یارانه 7 دهک بالای جامعه است .
حامد
|
United States
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
0
9
جناب روحانی آلودگی هوا راه حل سریع داره مگه نمی گید 12000 اتوبوس نیازه، خوب یه سهمشو دولت قبول کنه، یه سهمشو مردم
نظرات بینندگان