arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۲۲ دی ۱۳۹۴

"شمارش معکوس لغو تحریم های ایران"

اکنون با این اقدام ایران با دریافت تاییدیه لازم مبنی بر این که به تعهدات خود براساس توافق هسته ای سال گذشته عمل کرده است، چند روز فاصله دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نشریه هیل نوشت ایران فقط «۷ روز» تا برخورداری از مزایای توافق هسته ای از جمله لغو تحریم ها فاصله دارد.

به گزارش «انتخاب» به نقل از  پایگاه اینترنتی نشریه هیل در گزارشی به قلم جولیان هاتم نوشت: گزارش ها حاکی از آن است که ایران در آخرین گام ها پیش از آنکه کشورهای جهان تحریم هایی را که به انزوای این کشور منجر شده بود، لغو کنند، هسته مرکزی رآکتور هسته ای آب سنگین اراک را خارج و آن را با سیمان پر کرده است. 

اکنون با این اقدام ایران با دریافت تاییدیه لازم مبنی بر این که به تعهدات خود براساس توافق هسته ای سال گذشته عمل کرده است، چند روز فاصله دارد.

یک منبع مطلع ناشناس روز دوشنبه  گفت: این عملیات امروز انجام و هسته مرکزی با سیمان پر شد.

 آمریکا و دیگر کشورهای جهان به منظور زمینه سازی اجرای توافق هسته ای ایران گام هایی برداشته اند، این درحالی است که ایران هم در هفته های اخیر با سرعت در زمینه اجرای تعهداتش تلاش کرده است.

سرعت پیشرفت ایران در این زمینه سریعتر از آنچه که تحلیلگران انتظار داشتند، بوده و نشان می دهد که این کشور به شدت مشتاق لغو تحریم های نفتی و مالی خود است.

براساس توافق هسته ای غیر از خارج کردن هسته مرکزی رآکتور آب سنگین اراک، تهران همچنین موظف شده بود هزاران سانتریفوژ خود را برچیند و ذخیره اورانیوم غنی شده اش را از کشور خارج کند. 

پیش از لغو تحریم ها اقداماتی که ایران انجام می دهد باید به تایید آژانس بین المللی انرژی اتمی برسد.

هرگونه تلاشی به منظور نهایی کردن لغو تحریم های آمریکا و جهان برضد ایران با مخالفت شدید کنگره مواجه خواهد شد، جایی که نمایندگان هر دو حزب به ویژه جمهوریخواهان دولت آمریکا را به تقویت ایران متهم می کنند. آنها معتقدند توافق هسته ای تنها راه را برای دستیابی ایران به بمب اتم هموار می کند.

نظرات بینندگان