arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۴

اخراج دانش‌آموز افغان در کرج به‌خاطر شهریه!

آموزش‌وپرورش استان البرز معتقد است که خبر اخراج دانش‌آموز از مدرسه به دلیل ناتوانی در پرداخت شهریه صحت ندارد و موضوع در دست پیگیری است، اگرچه شهریه مدارس دولتی برای دانش‌آموزان افغانستانی اجباری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آموزش‌وپرورش استان البرز معتقد است که خبر اخراج دانش‌آموز از مدرسه به دلیل ناتوانی در پرداخت شهریه صحت ندارد و موضوع در دست پیگیری است، اگرچه شهریه مدارس دولتی برای دانش‌آموزان افغانستانی اجباری است.

به گزارش «انتخاب»، علی طاهری خلوص در پاسخ به این پرسش که آیا خبر اخراج دانش‌آموزی از دبستان دولتی به خاطر شهریه 145 هزار تومانی صحت دارد؟‌ اظهار داشت:‌ در حال پیگیری موضوع هستیم، مدیر آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج با مدیر مدرسه مربوطه صحبت کرده و مدیر مدرسه خبر اخراج دانش‌آموز را رد و اعلام کرده است هیچ دانش‌آموزی از مدرسه اخراج نشده است.

وی با اشاره به اینکه برای روشن شدن ابعاد مختلف موضوع و صحت یا کذب آن در حال بررسی هستیم و نتیجه نهایی را به رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد، افزود:‌ دانش‌آموزان افغانستانی شهریه ثابتی دارند که باید پرداخت شود و تنها از طریق اداره اتباع وزارت کشور می‌توانند برای این شهریه تخفیف بگیرند.

رئیس اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان البرز گفت:‌ دانش‌آموزان افغانستانی برای پرداخت شهریه مشکل دارند و به همین دلیل عمدتاً با مدیران مدارس دچار مشکل می‌شوند اما هیچ مدیری اجازه ندارد بابت عدم پرداخت شهریه رفتار ناپسند با دانش‌آموز داشته باشد و موضوع فوق نیز در دست بررسی است.

وی در پایان تأکید کرد:‌ دانش‌آموز از مدرسه اخراج نشده است و هم‌اکنون در کلاس درس حاضر است.

گفتنی است خبری در فضای مجازی منتشر شد که محتوای آن بدین صورت بود: یک دبستان در حاشیه شهر کرج (منطقه پیش آهنگی گلدشت) به دلیل عدم توان پرداخت شهریه، یک دانش‌آموز را تمام دیروز(دوشنبه 28 دی) در هوای سرد زمستان در حیاط مدرسه نگه‌داشتند و امروز وی را از مدرسه اخراج کردند.

پدر این دانش‌آموز که از دست‌فروشی امرار معاش می‌کند، با مراجعه به این دبستان نتوانست مسئولان مدرسه را قانع کند تا دانش آموز از تحصیل باز نماند.

برای پرداخت شهریه از سوی دانش‌آموزان افغانستانی باید راه‌حلی از جمله پرداخت قسطی اتخاذ شود تا مدیران مدارس که در نبود سرانه، شهریه‌های دریافتی از سوی اتباع را محل درآمدی برای هزینه‌های مدرسه می‌دانند، با دانش‌آموزانی که توان مالی پرداخت شهریه را ندارند، برخورد نکنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان