arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴

آمانو: ایران خواسته های آژانس را برآورده کرده است

یوکیا آمانو در گزارش جدید خود بعد از اعلام برجام اعلام کرده است که ایران تمام خواسته های این آژانس در توافق هسته ای را برآورده کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یوکیا آمانو در گزارش جدید خود بعد از اعلام برجام اعلام کرده است که ایران تمام خواسته های این آژانس در توافق هسته ای را برآورده کرده است.

به گزارش«انتخاب»، یوکیا آمانو رئیس آژانس بین المللی انرژی هسته ای در نشست اعضای این آژانس در وین گفت: ایران تمام خواسته های توافق هسته ای را برآورده کرده است.

وی در سخنرانی خود تایید کرد که ایران بعد از برجام تمام گزینه های مورد نیاز آژانس برای ادامه بازرسی های تاسیسات هسته ای را فراهم کرده است.

در روز اعلام برجام در نشست مشترک ظریف و موگرینی در وین، آمانو گزارشی درباره برنامه هسته ای ایران منتشر کرد که در آن گزارش تایید کرد که ایران بر اساس توافق هسته ای عمل کرده است.

آمانو در گزارش بعد از برجام خود نیز تایید کرد که ایران مراحل مورد نیاز برای ادامه اجرای برجام را فراهم کرده است.

وی گفت: در حال حاضر مسیر برای آژانس در بازرسی و نظارت بر اجرای تعهدات قید شده در توافق هسته ای روشن شده است که این مسیر برای هیئت های نظارتی دیگر مثل شورای امنیتی نیز وضعیت مشابهی دارد.

روز شنبه آمانو تاکید کرده بود که تسهیل مسیر بازرسی و نظارت بر تاسیسات هسته ای از سوی ایران موجب فراهم آمدن زمینه همکاری های بیشتر با آژانس خواهد بود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان