arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴

تنها یکی از 5 قلوهای اصفهانی زنده ماند

بیستم ماه جاری بود که شاهدتولد پنج قلوها دربیمارستان شهیدبهشتی اصفهان بودیم که زندگی چهارتن از این نوزادان به دلیل نارس بودن طی۱۰روز خاتمه یافت و اکنون تنها یک پسر زنده مانده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیستم ماه جاری بود که شاهدتولد پنج قلوها دربیمارستان شهیدبهشتی اصفهان بودیم که زندگی چهارتن از این نوزادان به دلیل نارس بودن طی۱۰روز خاتمه یافت و اکنون تنها یک پسر زنده مانده است.

به گزارش «انتخاب»، در آخرین خبری که از پنج‌قلوهای اصفهان منتشر شد، رئیس بهزیستی استان اصفهان وعده داد که دو میلیون تومان به این خانواده کمک می‌شود و تلاش می‌کنیم که شغلی را برای پدر خانواده که پس از ۱۰ سال کار دریکی از کارگاه‌های ذوب‌آهن اصفهان، به دلیل تعدیل نیرو بیکار شده بود، را دست‌وپا کنند.

امروز با فوت یکی دیگر از این پنج‌قلوها، که در حال حاضر تنها بازمانده پنج‌قلوها یک پسر است، با گرشاسب هادی، پدر این خانواده در خصوص وضعیت کنونی این خانواده  در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: هنوز دو میلیون تومانی که بهزیستی وعده داده بود، به دست ما نرسیده اما به دنبال پیگیری از بهزیستی شهرستان لنجان قول داده‌شده تا چند روز دیگر این کمک مالی به ما پرداخت شود.

خیالم از بابت هزینه‌های بیمارستانی راحت است

گرشاسب هادی با اعلام اینکه در حال حاضر بیکاری و پیدا کردن یک شغل، بزرگ‌ترین دغدغه فکری و زندگی من است، ادامه داد: بهزیستی استان وعده داده است که شغلی را برایم دست‌وپا کند که بیشترین درخواستم بازگشت به شغلی قبلی‌ام است که ۱۰ سال در آن محیط کارکردم اما هنوز هم خبری نشده است.

او با تشکر از حمایت‌ها و زحمات مدیر و کارکنان بیمارستان شهید بهشتی اصفهان و کمک‌های معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: خیالم از بابت هزینه‌های بیمارستانی راحت است چراکه مسئولان علوم پزشکی استان، تاکنون بسیار خوب از خانواده من حمایت کرده‌اند.

او که می‌گوید در روستای چم‌نور بخش باغ بهاداران از شهرستان لنجان از خود خانه دارد اما به دلیل شرایط همسر خود مجبور شده است از دو ماه پیش به اصفهان بیاید و اجاره‌نشین شود، گفت: هزینه‌های زیادی در این مدت بر ما تحمیل‌شده که هیچ فاکتوری برای اثبات هزینه‌های آن نداریم اما بسیار بر دوشم سنگینی می‌کند.

او در پاسخ به اینکه آیا تاکنون خیری در راستای حمایت مالی با شما تماس گرفته است یا خیر، گفت: تا زمانی که سازمان‌های دخیل باید کمک برسانند، نیاز به خیران نیست و این وظیفه ارگان‌های دولتی است که ما را حمایت کنند.

هادی اعلام کرد: در حال حاضر من و به‌ویژه همسرم حال روحی خوبی نداریم، من تمام تلاش خود را انجام دادم تا این نوزادان و مادر فرزندانم در بهترین شرایط باشند اما خواست خدا این‌گونه بود.

او بابیان اینکه حال کنونی همسرم را تنها یک مادر می‌تواند متوجه شود، گفت: در زمان بارداری همسرم خیلی تلاش کردم استرسی به وی وارد نشود اما دچار زایمان زودرس شد و اکنون یکی پس از دیگری، فرزندان خود را از دست می‌دهم.

پدر پنج‌قلوهای اصفهانی با گلایه از برخی مدیران محل کارش که باوجود اطلاع از وضعیتش، وی را مشمول تعدیل دانسته و از کار اخراج کرده‌اند، گفت: آن‌ها می‌توانستند به من کمک کنند، درحالی‌که من به خاطر شرایط ویژه همسرم به آن‌ها التماس می‌کردم، اجازه فعالیت و کار به من بدهند تا بتوانم از پسِ مخارج و هزینه‌های دوران بارداری همسرم بربیایم، آن‌ها تعدیل نیرو و من را اخراج کردند.

بهزیستی دیگر وظیفه‌ رسیدگی ندارد

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اعلام اینکه وظیفه ما حمایت از خانواده‌های چند قلو است و چون تنها یکی از نوزادن زنده مانده است دیگر وظیفه این سازمان نیست که از آن‌ها حمایت مالی کند، گفت: تنها می‌توانیم به‌عنوان یک خانواده در معرض آسیب، وام اشتغال را برای خانواده مزبور فراهم کنیم.

سعید صادقی در خصوص پرداخت کمک دو میلیون تومانی نیز گفت: همان روز یک‌میلیون وام به بهزیستی شهرستان لنجان واریز شد تا با یک‌میلیون که این سازمان تأمین می‌کند بتوانیم دو میلیون تومان به این خانواده کمک کنیم.

قول بازگشت به کار را به پدر خانواده ندادیم

او اعلام کرد: هیچ قولی در خصوص بازگشت پدر خانواده به شغل قبلی‌اش ندادیم اما به دنبال این هستیم که وام اشتغالی برای وی پیدا کنیم.

گفتنی است؛ در حال حاضر مادر پنج‌قلوها به قید ضمانت از بیمارستان شهید بهشتی مرخص شده است که به‌غیراز آن هزینه‌های نوزادان در دستگاه‌های NICU نیز است اما هنوز در شهری که به فعالیت خیران و خیریه‌ها معروف است هیچ‌یک از آن‌ها تاکنون از این خانواده حمایت نکرده است.
منبع: مهر
نظرات بینندگان