arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۹ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۴

اسرائیل: با اعراب در تماس هستیم!

مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم تقریبا با تمامی کشورهای عربی در تماس است، اما موفقیت این تماس‌ها منوط به پنهان کاری و مخفی کردن اخبار مربوطه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرکل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی فاش کرد که این رژیم تقریبا با تمامی کشورهای عربی در تماس است، اما موفقیت این تماس‌ها منوط به پنهان کاری و مخفی کردن اخبار مربوطه است.

به گزارش «انتخاب»، دوری گولد با اشاره به تغییر دراماتیک در جهان عرب تصریح کرد که هر کس فکر می‌کند رژیم صهیونیستی در جهان منزوی شده است، نمی‌داند درباره چه چیزی صحبت می‌کند.

وی در جریان سخنرانی خود در کنفرانس پژوهشکده امنیت داخلی رژیم صهیونیستی صحبت می‌کرد، با اذعان به وجود بحران و تنش در روابط رژیم صهیونیستی و اروپا تصریح کرد که مهمترین دستاورد تل‌آویو در حال حاضر تغییر اساسی است که در رویکرد جهان عرب در قبال این رژیم حاصل شده است و آنها سعی در برقراری روابط مخفیانه و محرمانه با تل‌آویو دارند.

این اظهارات دوری گولد در حالی بیان می‌شود که رسانه‌های صهیونیستی اخیرا از سفر مخفیانه "یووال اشتاینتز" وزیر اقتصاد رژیم اشغالگر قدس به کشور امارات در میان تدابیر شدید امنیتی پرده برداشتند.

شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره این سفر اشتاینتز اعلام کرد که وی با مجموعه‌ای از طرف‌های اماراتی دیدار کرده است.

این شبکه تلویزیونی مدعی وجود منافع مشترک میان رژیم صهیونیستی و امارات و دیگر کشورهای عرب به اصطلاح "میانه رو" شد و از تصمیم وزارت خارجه این رژیم برای افتتاح نمایندگی در ابوظبی و برقراری روابط با کشورهای مختلف عرب حاشیه خلیج فارس خبر داد.

این در حالی است که دیدار دوری گولد از طرف‌های نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با "انور عشقی" مسئول نظامی عربستان سعودی در آمریکا با واکنش‌های گسترده‌ای مواجه شد.

"سمدار بری" تحلیلگر مسائل خاورمیانه در روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت درباره این دیدار اظهار داشت که این نخستین دیدار گولد و عشقی در واشنگتن نبود، بلکه قبل از آن نیز چهار دیدار میان طرفین صورت گرفته بود.

وی همچنین به دیدار "ترکی فیصل" رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان با "آموس یدلین" اشاره کرده و آورده است که فیصل و عشقی با این دیدارهای خود از آزمون اعتماد سازی سربلند بیرون آمدند!

بری در ادامه به گفتگوی خود با عشقی اشاره کرده و تاکید کرده است که این گفتگو نخستین گفتگوی یک مسئول سعودی با یک روزنامه صهیونیستی بود و واقعیت این است که متقاعد کردن وی سخت نبود و این مسئول سعودی سعی داشت این پیام آشکار را به نتانیاهو برساند که زمان آن فرا رسیده است تا رژیم صهیونیستی موافقت خود با طرح صلح عربی را که از سوی عربستان سعودی ارائه شده بود و با بی‌توجهی نخست وزیران این رژیم مواجه شده بود، اعلام کند.

این تحلیلگر صهیونیستی خاطرنشان کرده است که بی‌شک این تحرکات عشقی خودسر و بدون اجازه نظام سعودی نیست؛ به ویژه که وی حتی پس از افشار دیدارهایش با مقامات صهیونیستی به راحتی به کشور خودش رفت و آمد می‌کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان