arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۷۹۰
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۰۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

جان کری: پرونده داعش در سوریه و عراق بسته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
جان کری وزیر خارجه آمریکا طی سخنرانی در اجلاس داووس گفت: تا پایان سال ۲۰۱۶ تروریست های داعش نابود خواهند شد.

به گزارش مهر،  جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در اجلاس داووس از نابودی داعش در پایان سال ۲۰۱۶ خبر داد. وی گفت اعتقاد دارد تا پایان این سال تمام مواضع تحت اشغال تروریست ها در سوریه و عراق آزاد خواهد شد.

وی گفت: فکر می کنم نیروهای ائتلاف در مسیر خود قرار گرفته اند و هدف نابودی داعش تا پایان سال ۲۰۱۶ است. وی افزود: داعش در حال حاضر ۲۰ تا ۳۰ درصد از مناطق تحت اشغال خود را از دست داده است و انتظار می رود تا پایان سال همه مناطق آزاد شوند.

به گفته کری در حال حاضر بیشتر مناطق شهر الرمادی عراق از دست تروریست ها درآمده است و این امیدواری وجود دارد پیروزی های مشابهی نیز در مناطق دیگر اتفاق بیفتد. سخنان جان کری در حالی است که کنگره آمریکا دولت این کشور را در به کار بردن استراتژی ضعیف در مقابل تروریست های خارجی مورد انتقاد قرار داده است.

جمهوری خواهان کنگره می گویند دولت اوباما نتوانسته به طور کامل در مقابل تروریست ها از تمام قوای این کشور استفاده کند.

جان کری در ادامه سخنرانی اش در اجلاس داووس با اشاره به همکاری های کشورهای اصلی ائتلاف ضد داعش برای تشدید حملات از برگزاری نشست ۲۴ کشور عضو نیروهای ائتلاف ضد داعش در دوم فوریه سال جاری خبر داد. به گفته وی محور این نشست بررسی راهکارها و مشارکت کشورها برای نابودی داعش است.

نظرات بینندگان