arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۷۹۷
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

واشنگتن: احتمالا گروه‌های شیعی شهروندان آمریکایی را در بغداد ربوده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
منابع دولتی در آمریکا اعلام کردند تحقیقات آنها درباره شهروندان آمریکایی ربوده شده در عراق به سه گروه شیعه عراقی منتهی شده است و به احتمال زیاد یکی از این سه گروه دست به ربودن شهروندان آمریکایی زده است.

به گزارش  ایسنا،  یک منبع در دولت آمریکا که خواست نامش فاش نشود گفت: تحقیقات سازمان اطلاعات آمریکا به سه گروه عصائب اهل حق، حزب الله عراق و سازمان بدر منتهی شده است.

این در حالی است که خالد العبیدی وزیر دفاع سنی عراق روز گذشته با تاکید بر اینکه برخی گروه‌های شبه نظامی اقدام به ربودن شهروندان آمریکایی در بغداد کرده‌اند تاکید کرد: قومیت یا مذهب این گروه مشخص نیست و نمی‌توان گفت گروه‌های شیعی دست به این اقدام زده‌اند.

بنا بر اعلام این منبع در دولت آمریکا، واشنگتن هنوز نمی‌داند که کدامیک از گروه‌های مذکور دست به ربودن شهروندان آمریکایی زده‌اند و معتقد است با وجود ارتباطات گستره این سه گروه با ایران نمی‌توان گفت تهران در ربوده شدن این افراد دست داشته است.

سه آمریکایی ربوده شده در یک شرکت عمرانی در بغداد کار می‌کردند که این شرکت از پیمانکاران ارتش آمریکا نیز محسوب می‌شد.

در همین حال حیدر العبادی، نخست وزیر عراق درباره امکان ربوده شدن آمریکایی‌ها در عراق ابراز تردید کرد و گفت: ما می‌دانیم که آنها ناپدید شده‌اند و نمی‌توان با یقین گفت که این افراد توسط گروهی خاص ربوده شده‌اند.

وی درباره ارتباط ایران با این قضیه نیز ابراز تردید کرد و همه چیز را به مشخص شدن موضوع در آینده موکول کرد. 

نظرات بینندگان