arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

اعتراض به حکم اعدام یک ایرانی در کویت

سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد محاکمه اعضای تیم «عبدلی» در کویت «ناقص» است و مقامات این کشور باید احکام اعدام را لغو کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سازمان بین‌المللی دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد محاکمه اعضای تیم «عبدلی» در کویت «ناقص» است و مقامات این کشور باید احکام اعدام را لغو کنند.

به گزارش «انتخاب»، بر اساس گزارش وبگاه «مرآه البحرین»، در بیانیه این نهاد آمده است: صدور حکم اعدام برای «حسن حاجیه» تبعه کویتی و «عبدالرضا دهقانی» تبعه ایرانی بدون دلایل و شواهد کافی و قانونی بوده است.

«جو استورک» معاون مدیر اجرایی بخش خاورمیانه دیده‌بان حقوق شیعه گفت: صدور حکم اعدام به ویژه پس از محاکمه‌ای ناقص، روشی نادرست است که مقامات کویتی سال 2016 خود را با آن آغاز کرده‌اند؛ مقامات این کشور باید فورا از مجازات مذکور کم کنند.

در همین راستا «خالد الشطی» وکیل حسن حاجیه اعلام کرد موکلش از 13 آگوست تا اول سپتامبر 2015  در بازداشت مرتبا تحت بازجویی بوده است و او خواستار حضور در تحقیقات بوده از دادستان کل نپذیرفته همانگونه که وکلای 24 متهم دیگر این اجازه را نداشته‌اند.

وی افزود: اما دهقانی (تبعه ایرانی) که بازداشت نشده و اکنون نیز در کویت نیست و حکم اعدام او به صورت غیابی از سوی سه قاضی دادگاه جنایی صادر شده است.

دادگاه کویت در 12 ژانویه (2016) دو فرد مذکور را به جاسوسی برای ایران و حزب‌الله متهم کرد و مدعی شد آنها از ایران سلاح وارد کرده‌اند و قصد انجام عملیات را داشته‌اند.

همچنین دادگاه جنایی کویت یکی دیگر از اعضای این گروهک را به حبس ابد محکوم کرد.

بیست و دو مردادماه امسال (1394) کویت اعلام کرد یک گروهک را به همراه مقادیر زیادی اسلحه و مهمات را در منطقه «العبدلی» این کشور بازداشت کرده و از آن زمان موج اتهامات علیه ایران و حزب‌الله در این رابطه آغاز شد و برخی مقامات کویتی و رسانه‌‌های این کشور مدعی شدند گروهک مذکور با ایران و حزب‌الله ارتباط داشته‌اند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان