arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

گفت‌وگوی کری با ظریف درباره شهروندان آمریکایی مفقود شده در بغداد

وزیر امور خارجه آمریکا گفت که در رایزنی‌هایش با محمد جواد ظریف درباره شهروندان آمریکایی مفقود شده در بغداد صحبت کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر امور خارجه آمریکا گفت که در رایزنی‌هایش با محمد جواد ظریف درباره شهروندان آمریکایی مفقود شده در بغداد صحبت کرده است.

به گزارش«انتخاب» به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت که با محمد جواد ظریف همتای ایرانی‌اش درباره سرنوشت سه شهروند آمریکایی که در بغداد مفقود شده‌اند ، گفت‌وگو کرده است.

کری که برای شرکت در مجمع جهانی اقتصاد (داووس) به سوئیس سفر کرده است، به خبرنگاران گفت:‌ من درباره این مسأله با ظریف صحبت کردم و پرسیدم، آیا ایران می‌تواند کمک کند و مسیری می شناسد تا با تاثیر بر آن به نتیجه برسیم.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود: وی در پاسخ گفت که این مسأله را بررسی می‌کند و هرآنچه در توانش باشد انجام می‌دهد. وی هیچ اطلاعی درباره این موضوع نداشت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات عراقی در حال جست‌وجو برای یافتن سه شهروند آمریکایی هستند که فرماندهی امنیتی بغداد می‌گوید هفته گذشته در آپارتمانی مشکوک در جنوب پایتخت ربوده شده‌اند.

مقامات عراقی معتقدند که این یک مورد آدم‌ربایی است اما آمریکایی‌ها همچنان محتاطانه آن را ناپدید شدن شهروندان‌شان می‌نامند. این موضوع می‌تواند به یک پرونده حساس و بحرانی تبدیل شود.

بر اساس این گزارش شهروندان آمریکایی مفقود شده تقریبا همزمان با روزی که ظریف و کری در حال نهایی کردن مراحل اجرای توافق هسته‌ای بودند،‌ در بغداد ناپدید شده‌اند.




منبع: ایسنا
نظرات بینندگان