arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

حجت الاسلام علم الهدی: کسی که درانتخابات شرکت نکند، مسلمان نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تسنیم نوشت: امام جمعه مشهد با اشاره به این‌که بدترین اهانت به شورای نگهبان این است که کسی به شورای نگهبان بگوید جناحی است، گفت: درست نیست عده‌ای در مملکت ما مجری منویات سوء فوکویاما و آمریکا شوند و بگویند شورای نگهبان جناحی عمل می‌کند.

حجت الاسلام سید‌احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه مشهد  اظهار داشت: بدون ولایت، وحدت قابل تحقق نیست و اگر وحدت نباشد اختلاف و دوقطبی سبب نفوذ دشمنان ما می‌شود، در همه برنامه‌ها آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری است را باید دنبال کنیم و همه برنامه‌ها را با صبغه ولایت تشکیل دهیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دشمن 37 سال درصدد براندازی این نظام است تاکید کرد: این قدرت را از مردم و پشتوانه مردمی داریم و این نظام اساسا وابسته به مردم است.

علم الهدی تصریح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات مانور قدرت برای این نظام است و اگر کسی بنا شد در انتخابات شرکت نکند معنایش این است که در مقابله با کفر جهانی نایستاده است.

وی با اشاره به جهت دوم تکلیف مداری برای شرکت در انتخابات عنوان کرد: حق بودن مشارکت سیاسی مولود تکلیف ما است، تمامی مذاهب اسلامی این روایت از پیامبر را به صورت یک حدیث متواتر نقل کرده‌اند که ایشان فرمودند: هر کس اهتمام به امور مسلمین نداشته باشد مسلمان نیست.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: امور مسلمین در اینجا یعنی امور جمعی و اجتماعی مسلمین که شامل امور سیاسی است و اگر کسی در امور سیاسی مشارکت نداشته باشد پیامبر فرمودند وی مسلمان نیست و مصداق برجسته و بارز مشارکت سیاسی شرکت در انتخابات است.

علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند هیچ چیز مانع مشارکت حداکثری نیست، مقام معظم رهبری فرمودند به فهرست‌ها و لیست‌هایی که جریان‌های مومن ارائه می‌دهند اعتماد کنید و برحسب اطمینان به آنها به فهرست رای دهید منتهی این نکته را نیز فرمودند به لیست‌هایی که از طرف افرادی ارائه می‌شود که دلشان با آمریکا است، اعتماد نکنید.

وی عنوان کرد: بنابراین این فهرست‌ها به وسیله افرادی باید ارائه شود که مومن باشند و ثانیا دلشان با آمریکا نیست و البته نماینده مجلس باید توان رفع بیکاری و رکود و طراحی آبادسازی کشور در عرصه تولید را نیز داشته باشد اما اینکه فکر کنیم توانمندی رفع بیکاری مربوط به کسانی است که دلشان با آمریکاست اشتباه است و تجربه ما خلاف این مسئله را ثابت می‌کند.

 علم الهدی عنوان کرد: فناوران و دانشمندان هسته‌ای ما و همچنین شاگرد اول‌های ما در دانشگاه‌ها متدین هستند، ایمان و غرب زده نبودن شرط اول و قطعی است و در میان این‌ها متخصص و مدیر پیدا کنید و این گونه نباشد که متخصص و بی دین را یکی بپندارید زیرا این تبلیغ دشمنان ما است.

وی با اشاره به اینکه در میان نیروهای دین دار متخصص بیشتر پیدا می‌شود گفت: احراز تقوا و ایمان در حدی که کاندیدا شود مقدس ترین نهادی که می‌تواند این صلاحیت را احراز کند شورای نگهبان است، ما در نهادهایی که اینها می‌خواهند نامزد کنترل کنند در همه کشورها نهادی این چنینی داریم اما قداست هیچ کدام به قداست شورای نگهبان نمی‌رسد.

علم الهدی بیان کرد: اینکه برخی فکر می‌کنند در سایر کشورها فیلترهای صالح در خود احزاب است اشتباه می‌کنند، در ترکیه و مصر و فرانسه و آلمان و آمریکا و روسیه نهادهایی دارند که صلاحیت کاندیدا را در کشور خودشان باید احراز کنند، در شورای نگهبان شش مجتهد قطعی وجود دارد و قداست نهادهای این کشورها به قداست شورای نگهبان نمی‌رسد.

وی گفت: امام بزرگواران فرمودند توهین به فقهای شورای نگهبان برای اسلام و نظام خطرناک است که در سال 63 این مطلب ارائه شد و در سال 88 نیز فوکویاما اعلام کرد تا وقتی دو نهاد در ایران باشد نظام ایران تبدیل به نظام سکولار نمی‌شود: یکی نهاد رهبری و دیگری نهاد شورای نگهبان.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه 20 سال قبل از این که این حرف را فوکویاما عنوان کند امام بزرگوار این خطر را اعلام کردند اظهار داشت: این درست است که امروز عده‌ای راه بیفتند و با کمال بی‌باکی به یک نهاد مقدس توهین کنند؟ بدترین اهانت به شورای نگهبان این است که کسی به شورای نگهبان بگوید جناحی است. اینها جناحی هستند و برای جناح کار می‌کنند؟ این مسئله مصداق بارز رد ولایت فقیه نیز هست.

 علم الهدی افزود: درست نیست عده‌ای در مملکت ما منجری منویات سوء فوکویاما و آمریکا شوند و بگویند شورای نگهبان جناحی عمل می‌کند. ما در این انتخابات قرار است نظام خود را توسعه دهیم و افرادی با هم زبانی با فوکویاما مانع این مسئله نشوند.

نظرات بینندگان