arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

اظهارات جانشین پلیس راهور ناجا درباره افزایش جریمه ها

همه نشست‌ها و همایش‌های علمی مسیری است برای اینکه بتواند راه‌های درست مدیریت کردن بر ظرفیت موجود را به ما یادآور شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سردار موسی امیری در حاشیه نخستین سمپوزیوم ملی ارتقای ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای در بستر آمایش سرزمین اظهار داشت: این سمپوزیوم در ارتباط با ارتقای ایمنی حمل و نقل در بستر آمایش سرزمین و به همت دانشگاه آزاد اسلامی سمنان و اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان و دیگر دستگاه‌های حامی برگزار شده است.

به گزارش «انتخاب»، وی افزود: همه نشست‌ها و همایش‌های علمی مسیری است برای اینکه بتواند راه‌های درست مدیریت کردن بر ظرفیت موجود را به ما یادآور شود.

جانشین پلیس راهور ناجا بیان داشت: باید بین حوزه اجرا و بخش دانش پیوند ایجاد کنیم که این سمپوزیوم یکی از راه‌های ایجاد پیوند بین حوزه‌های دانش و اجراست؛ به عبارتی، باید آنچه حوزه دانش و تحقیق به دست می‌آورد، به حوزه اجرا دهد که به کاربست برسد؛ چراکه دانش به‌تنهایی برای جامعه اثری ندارد؛ مگر اینکه اثرش را در عمل، مردم بتوانند لمس کنند.

امیری عنوان کرد: همایش‌های این‌چنینی می‌تواند نگاه خوبی را ایجاد کند و راهکارهای جدیدی را در حوزه حمل و نقل ارائه دهد؛ البته چون مبحث اصلی آمایش سرزمین است، راهکارها باید مناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی استان سمنان باشد.

شاخ غول را شکستیم!

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه با بررسی روند 10 سال گذشته سوانح ترافیکی در کشورمان شاهد کاهش سوانح و تلفات در جاده‌های ایران هستیم، از همراهی مردم و دستگاه‌های حاضر در این عرصه تشکر کرد.

امیری گفت: در کشور، 28 هزار کشته از سوانح رانندگی را شاهد بودیم و این رقم در پایان سال 93 به قریب 17 هزار نفر کشته رسید و باید گفت «شاخ غول را شکستیم».

جانشین پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه مسئولان با همکاری مردم و رسانه‌ها این روند را باید بیشتر کاهش دهند، گفت: نکته مهم این است که این روند کاهشی را استمرار دهیم و نباید این روند به‌جایی برسد که شکننده شود و امروز درصدهایی را شاهد باشیم که نیاز به رویکرد جدید و تقویت جدی باشد.

جریمه برای دولت و پلیس هدف نیست

جانشین پلیس راهور ناجا با تأکید بر اینکه در حوزه ملی باید از قدرت بازدارندگی افزایش جرائم استفاده کنیم، اظهار داشت: دنیا برای موفقیتش از قدرت بازدارندگی قانون و افزایش جرائم استفاده کرده است و این کار امری موقتی، مسکن و کوتاه‌مدت است.

امیری گفت: چاره‌ای جز این نیست که مقابل جان دادن انسان‌ها، بخشی از جرائم را اضافه کنیم تا افراد تخلف نکنند و کشته نشوند.

وی تصریح کرد: جریمه برای دولت و پلیس هدف نیست و پلیس نفعی از جرائم نمی‌برد؛ بلکه تنها هدف این است که این ابزار قانونی به کمک مجریان بیاید و باعث شود بازدارندگی در وقوع تخلفات اتفاق بیفتد و مردم برای یک سبقت غیرمجاز، 100 هزار تومان جریمه شوند تا دیگر تخلف نکنند؛ بنابراین اگر تخلف نکنیم، جریمه نمی‌شویم.

سامانه‌های هوشمند در گستره راه‌های اصلی افزایش یابد

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های کاهش سوانح رانندگی جریمه است اما ظرفیت‌های دیگری نیز وجود دارد، افزود: باید سامانه‌های هوشمند را در گستره راه‌های اصلی افزایش دهیم و ایمنی راه‌ها را ارتقاء دهیم و استانداردهای خودرو را تقویت کنیم.

امیری بیان داشت: مشارکت بیمه‌ها باید بیشتر شود، آموزش مردم افزایش یابد، همراهی مردم و رسانه‌ها تقویت شود و مردم به میدان بیایند و با به‌کارگیری ظرفیت‌های جدید روند کاهشی تلفات سوانح رانندگی استمرار یابد.

تقویت استان‌ها برای اجرای طرح بزرگ ترافیکی در نوروز

جانشین پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: یکی از فرازهای مهم مأموریتی پلیس، نوروز است؛ با توجه به افزایش تقاضای سفر، محدودیت‌ها و مشکلات موجود و سوانح پیش روی مسافران طی سال‌های گذشته، باید از چند ماه قبل از نوروز کار را آغاز کنیم و آرام‌آرام به شیب ملایمی برسیم تا اجرای طرح بزرگ ترافیکی در نوروز به خوبی صورت پذیرد.

امیری افزود: قرارگاه ترافیکی و قرارگاه نوروزی آرام‌آرام تشکیل می‌شود و برنامه‌ها شکل می‌گیرد؛ تقویت استان‌ها به لحاظ خودرو و نیروی کمکی در دستور کار بوده و حضور جدی رسانه برای بازتاب این رخداد مهم هم اثرگذار است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان