arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۸ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات: جلسه‌ای برای رایزنی در شورای نگهبان تشکیل نشده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات گفت: بعضی جاها عنوان شده که با شورای نگهبان جلساتی داشته یا رایزنی کرده‌اند درحالی که در شورا جلسه‌ای برگزار نشده و رایزنی انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، سیامک ره پیک افزود: از 26 دی که نظر هیات مرکزی را اعلام کردیم بر اساس قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، 20 رو فرصت برای اعلام شکایات و رسیدگی شورای نگهبان تعیین شده است یعنی تا 16 بهمن.

وی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: یک مرحله دیگر بعد از این برای رسیدگی به شکایات تعیین شده است که این مرحله برای کسانی است که در مراحل قبلی تایید صلاحیت شده اند اما شورای نگهبان به علت مستندات جدیدی که به دستش رسیده ، آنان را رد کرده است.

ره پیک افزود: ممکن است داوطلبانی در هیات های اجرایی ، نظارتی و هیات مرکزی تایید شده باشند اما به علت گزارش جدیدی که در پاسخ به استعلام ها برای شورای نگهبان ارسال و برای این شورا محرز می شود که تایید صلاحیت آن داوطلبان درست نبوده است، در این صورت صلاحیت آنان رد می شود و این داوطلبان اجازه دارند در زمانی به مدت 3 روز شکایت کنند و شورای نگهبان به یک هفته مهلت رسیدگی به شکایت این افراد را دارد.

وی درباره طرح برخی موضوعات از قبیل امکان افزایش تایید صلاحیت شده ها اظهار داشت: آمارهایی که داده می شود باید به آن دقت کرد مثلا گفته می شود در دوره گذشته 60 درصد تایید صلاحیت شده اند و این دوره 40 درصد در حالی که به این آمارها دقت نمی شود .

نظرات بینندگان