arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

رویترز خبرداد: ایران در راه پیوستن به سیستم بانکی جهانی

رویترز گزارش داد با پیوستن ایران به سیستم بانکی جهانی، موسسات بین المللی می توانند از طریق سوییفت با همتایان ایرانی خود ارتباط پیدا کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رویترز گزارش داد با پیوستن ایران به سیستم بانکی جهانی، موسسات بین المللی می توانند از طریق سوییفت با همتایان ایرانی خود ارتباط پیدا کنند.

به گزارش «انتخاب»به نقل از رویترز، توافق هسته ای بین قدرتهای جهان و ایران به رفع محدودیت ها در بخش های بانکداری، بیمه و کشتیرانی ایران در اخر هفته گذشته و همجنین محدودیت های مربوط به صادرات نفت منجر شده است.

ولی برای ایران از سرگیری تجارت با دنیای بانکداری جهانی -- برای نخستین بار از سال 2012- نیاز به برقراری ارتباط از طریق شبکه سوییفت به معامله گران خارجی دارد.

سیستم جامعه ارتباطات مالی بین بانکی جهانی (سوییفت) برای انتقال پرداخت ها و اعتبارنامه ها استفاده می شود.

پرویز عقیلی مدیر اجرایی و مدیر کل بانک خاورمیانه مستقر در تهران گفت : ما حدود 40 سوییفت به بانک های مختلف جهان فرستادیم و درخواست کردیم اکنون که تحریم ها لغو شده است ما مایل به تبادل سند هستیم و اینکه آیا آنها برقراری ارتباط از طریق مکاتبات بانکی را مد نظر قرار خواهند داد یا نه . برخی از آنها برگشت خورده و سوالات گوناگونی در مورد اسناد مورد نیاز آنها مطرح شده است. '

وی در مصاحبه ای گفت:' احساس من این است که تنها چند هفته طول خواهد کشید تا به تعامل مجدد مناسب در شروع کار برسیم . این امر به تدریج تحقق خواهد یافت . '

عقیلی گفت: دیگر بانک های ایرانی نیز وضعیت مشابهی در مورد سوییفت با شرکت وی دارند که در بورس تهران قرار دارد و از سرمایه کلی حدود یک میلیارد دلاری برخوردار است .
یک مقام ارشد بانک مرکزی ایران نیز به رویترز گفت : ارتباط معاملات مالی به زودی برقرار خواهد شد.

نظرات بینندگان