arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۰۲۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

زائران دانشجو 1 و نیم میلیون تومان وام میگیرند

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اعزام بیش از یازده هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات از دوشنبه(5 بهمن) آغاز می شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: اعزام بیش از یازده هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات از دوشنبه(5 بهمن) آغاز می شود.

به گزارش «انتخاب»، محمد زارع معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به آغاز اعزام های دانشجویی به عتبات عالیات اظهار داشت: اعزام های دانشگاهیان به عتبات از 5 بهمن آغاز می شد و تا پایان فروردین یازده هزار و 500 نفر به عراق اعزام می شوند.

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه زمان بندی روزانه صد و بیست نفر از دانشجویان و اساتید و دانشگاهیان درقالب 2 کاروان هوایی و یک کاروان زمینی به عتبات عالیات اعزام می شوند .

زارع با بیان اینکه زوج های دانشجو نیز در میان اعزام شدگان هستند، تصریح کرد: تعداد دختران و پسران در این اعزام ها برابر است و بر همین اساس 25 درصد زائران دختر، 25 درصد پسر، 25 درصد زوج دانشجو و به همین تعداد نیز اساتید و دانشگاهیان هستند.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان درباره نحوه اعزام دانشجویان پسری که کارت پایان خدمت ندارند، گفت: در حالت عادی، این افراد باید با مراجعه به سازمان وظیفه عمومی و پرداخت 5 میلیون تومان به صورت نقد و 10 میلیون تومان چک، اجازه خروج خود را بگیرند اما برای اعزام های دانشجویی به عتبات، اجازه خروج با ضمانت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برای این دسته از دانشجویان به طور رایگان صادر می شود.

وی با اشاره به پرداخت وام به زائران دانشجو تاکید کرد: یک میلیون تومان وام از طریق بانک ملت به دانشجویان تعلق می گیرد ضمن اینکه زائران می توانند از 500 هزار تومان وام زیارت در سال نیز بهره مند شوند.

زارع یادآور شد: نخستین اعزام های دانشجویی به عتبات عالیات از استان های آذربایجان غربی، فارس، کردستان و کرمان خواهد بود.

معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: بیشترین درخواست ها برای اعزام نیز از استان های فارس، خراسان رضوی، تهران و قم بوده است.
نظرات بینندگان