arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

تحریم مسابقات امارات از سوی شناگران ایران

ه دلیل مسائل پیش آمده میان ایران و کشورهای خلیج فارس، شناگران ایرانی در مسابقات ورودی المپیک امارات شرکت نخواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : به دلیل مسائل پیش آمده میان ایران و کشورهای خلیج فارس، شناگران ایرانی در مسابقات ورودی المپیک امارات شرکت نخواهند کرد.

به گزارش «انتخاب»، محسن سمیع زاده، دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: قصد داریم شیرجه روها را به مسابقات بین المللی هلند اعزام کنیم، در این رشته بیش از هشتاد درصد شانس المپیکی شدن داریم البته ورود به المپیک ملزوماتی می خواهد که اگر وجود نداشته باشند نباید توقع انجام کارهای بزرگ را داشت.

وی ادامه داد: قرار بر این بود تیم ملی شنا در امارات اردو بزند و در مسابقات ورودی المپیک در این کشور شرکت کند اما با وجود مسائل پیش آمده میان ایران و امارات و سنگ اندازی های کشورهای خلیج فارس، برپایی اردو در این کشور و شرکت در مسابقات لغوشد.در نظر داریم شناگران را به مدت دو ماه به یکی از کشورهای اروپایی اعزام کنیم تا بتوانند در آرامش بیشتری به تمرین بپردازند.

هدیه شورای المپیک همچنان در گرو گمرک
سمیع زاده در خصوص زمان ترخیص تجهیزات اهدایی از سوی شورای المپیک آسیایی تصریح کرد: این تجهیزات باید از سوی کمیته ملی المپیک ترخیص شود. این نهاد با توجه به منابع مالی محدود قصد داشت تجهیزات را رایگان ترخیص کند اما در جلسه ای که هفته گذشته با کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک داشتم قرار بر این شد حتی اگر برای ترخیص هزینه ای لازم است به سرعت پرداخت شود.امیدوارم سازمان گمرک و وزارت دارایی در این مورد به کمک فدراسیون بیایند.زیرا این تجهیزات برای جوانان این کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

برگزاری لیگ برتر واترپلو با شش تیم!
دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره حضور کمرنگ تیم ها در لیگ برتر واترپلو گفت: امسال سالی خاص برای ورزش کشور بود، بعد از معاف مالی نهادهای دولتی در بخش ورزش قهرمانی شاهد عدم حضور تیم ها در رشته های مختلف ورزشی و نبود حامیان مالی در عرصه ورزش بودیم.معتقدم ورزش قهرمانی مقدمه ای برای ورزش همگانی و سلامت جامعه است.امیدوارم نمایندگان مجلس در قانون گذاری دقت بیشتری به عمل بیاورند.
نظرات بینندگان