arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۲۰ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

موسوی لاری: رد صلاحیت‌ها به صلاح جامعه نخواهد بود/ رد صلاحیت های اینچنینی را پیش بینی می کردیم

وزیر اسبق کشور گفت: رد صلاحیت‌ها به صلاح جامعه نخواهد بود. در استان‌ها ممکن است عامل واگرایی را تقویت کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر اسبق کشور گفت: رد صلاحیت‌ها به صلاح جامعه نخواهد بود. در استان‌ها ممکن است عامل واگرایی را تقویت کند.

به گزارش«انتخاب»، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالواحد موسوی لاری در همایش مشترک میزهای استانی و شورای اصلاح طلبان استان‌ها اظهار کرد: شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان تصمیم گرفت تا از مشی‌ای که در شورای شهر و روستای دوم و ریاست جمهوری سال 84 داشت دوری کند. مبنای ما حضور حداکثری مثل سال 92 است.

وی ادامه داد:‌ شاید رد صلاحیت‌های این چنینی را پیش بینی می کردیم و با فرض همین رد صلاحیت‌ها بود که کار خود را شروع کرده و ادامه دادیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین گفت: فعالانه برای حل مشکل عدم احراز صلاحیت‌ها فعالیت خواهیم کرد. دولتی‌ها، شورای سیاست گذاری و خود دوستان به صورت انفرادی برای این کار فعالیت خواهند کرد. این رد صلاحیت‌ها را به صلاح جامعه نمی دانیم. این نوع ریزش سیاسی یک جا و فله‌ای را قبول نداریم؛ چرا که نه با قانون منطبق است و نه کسی که این کار را انجام داده براساس قانون فعالیت کرده است.

وزیر اسبق کشور گفت: این رد صلاحیت‌ها باعث شده است تا دوستان ما در استان‌ها مشکلاتی را پیش‌بینی کنند. نه اینکه ما ایجادکننده مشکلات باشیم بلکه این چنین رفتارهایی خود به خود عامل واگرایی در قومیت‌ها است. هنوز باید دوستانمان را برای شرکت در انتخابات دعوت کنیم. ممکن است عده‌ای همفکر ما نباشند اما وقتی براساس مصالح ملی عمل می‌کنند می‌توانیم با آن‌ها همکاری کنیم. امیدوار نگه داشتن مردم بسیار مهم است.

موسوی لاری در پایان گفت: ما برای هر استانی باید مدل مختص همان استان را اجرا کنیم. دوستان ما در استان‌ها باید وضعیت استان خود را به صورت جدی بررسی کنند. نیروهای باقیمانده را مجددا ارزیابی کرده و به کسانی که احراز صلاحیت نشدند کمک کنند؛ چرا که طبق مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام رای گیری در شورای نگهبان باید براساس عدم احراز صلاحیت باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان