arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۰۵۲
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۴

ورود تاکسی‌های هیبریدی به پایتخت از فردا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرعامل شرکت تاکسیرانی تهران از تصمیمات جدیدی در خصوص نوسازی تمامی تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش ایسنا، میثم مظفر در تشریح جلسه صبح امروز مسئولان نوسازی تاکسی‌های فرسوده با معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، گفت: صبح امروز طی این جلسه توافقاتی بین ایران خودرو، ستاد حمل و نقل و سوخت، وزارت کشور و سه بانک ملت، تجارت و پارسیان در خصوص نوسازی تاکسی‌های فرسوده ایجاد شد.

وی با بیان اینکه هر سه بانک ذکر شده موظف هستند 30 هزار فقره وام و تسهیلات لازم برای نوسازی تاکسی‌های فرسوده را به متقاضیان ارائه دهند، گفت: مقرر شد هر سه بانک مبلغ 20 میلیون تومان وام با بهره 16 درصد و بازپرداخت 48 ماهه را به رانندگان تاکسی‌های فرسوده اختصاص دهند و همچنین 5 میلیون تومان ارزش گواهی اسقاط تعیین شد که توسط ستاد حمل و نقل سوخت از فاکتور فروش خودرو کسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی تهران با بیان اینکه با آغاز دهه فجر ثبت‌نام از متقاضیان نوسازی تاکسی‌های فرسوده آغاز می‌شود، ادامه داد: مالکان باید به دفاتر شرکت‌های خصوصی تاکسیرانی مراجعه و در سایت نوسازی ثبت‌نام کنند.

مظفر با بیان اینکه از 11 اسفند ماه شرکت ایران خودرو اقدام به تحویل خودروی سمند EF7 و پژو 405 به متقاضیان می‌کند، گفت: بنا داریم طی یک اقدام ضربتی نوسازی تاکسی‌های فرسوده انجام شود.

وی افزود: شرکت ایران خودرو متعهد شده است که در اسفندماه 8000 دستگاه خودرو، در فروردین سال آینده 7000 تاکسی و از اردیبهشت ماه سال آینده نیز ماهانه 15 هزار تاکسی را به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه کند.

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی تهران همچنین از ورود تاکسی‌های هیبریدی و پاک به سیستم حمل و نقل از فردا به پایتخت خبر داد و گفت: 50 خودروی هیبریدی دارای استاندارد یورو 5 وارد حمل و نقل عمومی می‌شوند و این در حالی است که این خودروها از مدل جدید سرمایه‌گذاری پیروی می‌کنند چرا که این خودروها در مالکیت شرکت خصوصی هستند و رانندگان این تاکسی‌ها تحت استخدام و حقوق‌بگیر این شرکت‌ها هستند.
نظرات بینندگان