arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۰۸۴
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

قاچاق بنزین صفر شد

زمانی که موضوع هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد، یکی از مهم‌ترین آثار و اهداف این کار واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی و کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی به‌ویژه بنزین و گازوییل بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
زمانی که موضوع هدفمندی یارانه‌ها اعلام شد، یکی از مهم‌ترین آثار و اهداف این کار  واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی و کاهش قاچاق فرآورده‌های نفتی به‌ویژه بنزین و گازوییل بود.

به گزارش «انتخاب»، اگرچه این اتفاق در ابتدای هدفمندی یارانه‌ها رخ داد و مدتی کوتاه با کاهش قاچاق روبه‌رو بودیم اما با توجه به افزایش ناگهانی تورم، دوباره قاچاق فرآورده‌ها سودآور شد. حالا با افزایش پلکانی قیمت بنزین و نزدیک شدن نرخ به فوب خلیج فارس دوباره قاچاق بنزین کاهش پیدا کرده است.

در این‌باره علی‌اکبر پوراحمد نژاد، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: با توجه به نزدیک شدن قیمت بنزین به قیمت فوب خلیج ‌فارس، قاطعانه می‌توانیم ادعا کنیم که قاچاق بنزین ازکشور نداریم. وی ادامه داد: عدم تمایل قاچاقچیان به دلیل نداشتن انگیزه اقتصادی و بهره‌ مالی بزرگترین دلیل صفر شدن قاچاق بنزین در کشور است.

 وی در واکنش به درخواست برخی کارشناسان برای از رده خارج شدن کارت‌های سوخت در کشور به‌دلیل هزینه‌بر بودن عنوان کرد: این مسأله باید در جلسه‌ای بین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و وزارت نفت بررسی شود.

*شهروند
نظرات بینندگان