arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۶ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

توجه به مسئولیت های اجتماعی همواره در دستورکار شرکت فولاد مبارکه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دکتر سبحاني مدير عامل فولاد مبارکه در برنامه تلويزيوني زنده رود گفت: توجه به مسئوليت هاي اجتماعي همواره در دستورکار شرکت فولاد مبارکه بوده و هست.

وي در خصوص رويکرد فولاد مبارکه نسبت به توسعه اماکن ورزشي براي جوانان جامعه گفت: اگر چه فولاد مبارکه بعنوان بزرگترين توليدکننده ورقهاي فولادي در خاورميانه و شمال آفريقا وظيفه توليد انواع ورقهاي فولادي را عهده دار است اما در کنار اين فعاليت اقتصادي از همان آغاز بهره برداري شرکت، پرداختن به مسئوليتهاي اجتماعي خصوصاً ورزش را در دستور کار خود قرار داده است تا جائيکه با قبول مسئوليت هزينه هاي باشگاه سپاهان و توانمندتر کردن هرچه بيشتر فعاليتهاي اين باشگاه، زمينه حضور استعدادهاي بسياري را در رده ها و رشته هاي مختلف ورزشي فراهم نموده و افتخارات بسياري را با تلاش ورزشکاران اين باشگاه براي استان به ارمغان آورده است.

وي درخصوص چگونگي روند تکميل ورزشگاه نقش جهان افزود: ساخت اين ورزشگاه از 22 سال پيش آغاز شد اما روند ساخت آن بسيار کند بود و در حاليکه اميدي به تکميل آن نمي رفت با توافقي که با مسئولين استان بعمل آمد تکميل اين پروژه به فولاد مبارکه واگذار و مقرر شد تأسيسات زيربنايي،رختکن و پارکينگ آن را به اتمام برسانيم. همچنين ما علاقمند بوديم که از همين امسال بهره برداري را آغاز کنيم ولي از آنجايي که کشت چمن در زمستان ميسر نيست، بنا را بر آن گذاشته ايم که پس از کشت چمن از فصل آينده مسابقات را در اين ورزشگاه برگزار کنيم.

مدير عامل فولاد مبارکه ظرفيت کامل ورزشگاه نقش جهان را 70هزار نفر اعلام ودر اين رابطه تصريح کرد: ورزشگاه در فاز اول با 40هزار نفر ظرفيت بهره برداري خواهد شد.

دکتر سبحاني با اشاره به ديگر فعاليتهاي فولاد مبارکه در زمينه مسئوليت هاي اجتماعي ادامه داد: فولاد مبارکه در زمينه هاي اجتماعي، فرهنگي، مذهبي و آموزشي سالانه بودجه اي براي ساخت و نوسازي مدارس و آموزشگاه ها در سطوح مختلف تخصيص مي دهد علاوه بر اين در زمينه تکميل بيمارستانها و ارتقاي سطح بهداشت منطقه و استان نيز اقداماتي انجام داده است که از آنجمله مي توان به پايگاه هلال احمر در حال ساخت در سه راهي مبارکه در مسير اصفهان - شيراز براي مسافرين اين مسير و در زمينه توسعه فضاهاي فرهنگي مذهبي به ساخت و تکميل مصلاي بزرگ اصفهان اشاره کرد.

ايشان با اشاره به شرايط دوران تحريم خاطر نشان کرد: ما افتخار داريم در شرايط تحريم و محدوديتها و مشکلات زيادي که در زمينه صادرات، حمل و نقل و جا به جايي پول و ارز وجود داشت، عنوان بزرگترين صادرکننده کالاهاي غير نفتي ايران را با صادرات 5/1ميليون تن فولاد به اقصي نقاط مختلف جهان از جمله به اروپا (54درصد) که از بزرگترين توليد کننده فولاد در جهان است، به خود اختصاص دهيم.

وي در ادامه سخنان خود با تأکيد بر اين مطلب که فولاد مبارکه يک شرکت دانش بنيان است، گفت: به لحاظ سطح دانش فني اکنون فولاد مبارکه مانند شرکت سامسونگ و تويوتا در ميان 25 شرکت دانشي برتر آسيا قرار گرفته و تنها شرکتي است که براي دومين بار به تنديس زرين جايزه تعالي سازماني (EFQM ) دست يافته و افتخار آن را دارد که اخيراً نيز گواهينامه استاندارد مديريت انرژي (50001:2011 ISO) را به همت مجموعه کارکنان دريافت نمايد.

مدير عامل فولاد مبارکه دربخش ديگري از سخنان خود انجام اقدامات عملياتي براي دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي را ضروري خواند و دراين خصوص خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتي يعني اقتصادي که روي پاي خود بايستد و آسيب نبيند مسلماً با اينکه بنشينيم و بگوييم که چه کار بکنيم و هيچ اقدامي نکنيم، اقتصاد مقاومتي پياده نميشود کما اينکه ما در همين شرايط تحريم صادرات را از 200 تا 300هزار تن در سال به 1.5 ميليون تن رسانديم. صادرکردن اين حجم فولاد کار آساني نيست چون ورق فولادي کالايي است که براي صنايع وابسته به فولاد کاربرد دارد و عواملي مانند کيفيت و زمان تحويل براي کارخانه هاي داراي برند بين المللي بسيار مهم است و ما اين موضوع را در نظر داشتيم و همين عامل باعث شد بتوانيم محصولات خود را در اين حجم صادر کنيم.

وي دست يابي به دانش فني ساخت تجهيزات مورد نياز را يکي ديگر از مؤلفه هاي پياده سازي اقتصاد مقاومتي خواند و در اين رابطه گفت: يکي از اقدامات مؤثر فولاد مبارکه بها دادن به شرکتهاي سازنده داخلي و تمرکز به توليدات داخل ايران بود که با روش مهندسي معکوس از قطعات نقشه برداري شد و فرآيند تکنولوژي ساخت و شناسنامه هر قطعه را تهيه نموديم. اين کار باعث شد امروزه 75 درصد قطعات يدکي را خودمان و با همکاري شرکت هاي توانمند داخل کشور توليد کنيم، ضمن اينکه 98درصد مواد مصرفي مانند نسوز ها و روغن و گريس و لاستيک را در داخل تأمين مي کنيم.

ايشان با اشاره به سهم 50 درصدي فولاد مبارکه در توليد فولاد کشور گفت: در برنامه توسعه هاي فولاد مبارکه بنا داريم تا در گروه فولاد مبارکه طي دو سال آينده از 7.5 تا 8 ميليون تن فعلي به12.5 ميليون تن دست يابيم. همچنين در خراسان در مرز افغانستان در شهر خواف توليد 5ميليون تن کنسانتره سنگ آهن و 5ميليون تن گندله را تا يکسال ديگر در دستور کار داريم.

دکتر سبحاني با اشاره به لزوم حل هرچه سريعتر مشکل پرداخت حقوق بازنشستگان فولاد گفت: هم اکنون 85 هزار نفر از بازنشستگان فولاد شامل بازنشستگان فولاد مبارکه، ذوب آهن، فولادخوزستان و ... پس از 30 سال کار شرافتمندانه با مشکلات زيادي مواجه شده اند. اين عزيزان هر ماه سهمي در صندوق بازنشستگي واريز نموده اند تا بعد از 30 سال اين صندوق حقوق آنان را تأمين کند. اين صندوق بايد درآمد داشته باشد و بتواند حقوق بازنشستگي آنان را واريز کند چراکه ايشان در زمان بازنشستگي در اوج هزينه هاي خود مانند درمان بيماري، هرينه ازدواج فرزندان و ... به سر مي برند و حقوق بازنشستگي براي آنها ضروري است.

مدير عامل فولاد مبارکه در خصوص اقدامات زيست محيطي فولاد مبارکه اظهار کرد: فولاد مبارکه همواره فعاليت هاي زيست محيطي را به عنوان يک اولويت در برنامه هاي خود تعريف کرده است و به واسطه رعايت همين موازين در زمينه محيط زيست نيز به دريافت گواهي نامه هاي متعدد جهاني دست يافته است. اين شرکت در زنجيره توليد فولاد با رعايت استانداردهاي جهاني از طريق سيستم فيلتراسيون و سرمايه گذاري 180 ميليارد توماني در اين زمينه شرايطي فراهم نموده تا بتوان به جرأت گفت در فولاد مبارکه آلايندگي به مقدار زيادي کمتر از حد مجاز و استانداردهاي جهاني مي باشد. علاوه بر اين در زمينه مصرف آب نيز مثل ساير انرژي ها در شرکت شرايطي مناسبي داريم و اين شرکت با اقدامات خوبي که براي صرفه جويي در مصرف آب بعمل آورده است فقط يک درصد آب زاينده رود را برداشت مي کند .

وي در همين رابطه خاطر نشان کرد: مجوز برداشت آب فولاد مبارکه در زمان راه انداري 40 ميليون متر مکعب براي توليد 2.4 ميليون تن فولاد بود ، اين در حالي است که امروزه براي توليد 5.5 ميليون تن توليد فولاد ميزان مصرف آب به 30 ميليون مترمکعب کاهش يافته است که اين کار را با صرفه جويي و بازيافت آب انجام داده ايم.

وي رمز موفقيت فولاد مبارکه را همدلي و تلاش جمعي کارکنان و حاکميت سيستم بر فعاليتهاي خطوط توليد و پشتيباني شرکت از همان دوران ساخت تاکنون خواند و اذعان داشت: با تکيه بر اين سرمايه ها اين شرکت توانسته است با کسب افتخارات بسيار زياد براي استان اصفهان و ايران عزيز افتخار آفريني کند. به گونه اي که هر يک از کارکنان در واحدهاي مربوطه با مديريت بر رفتار کاري خود و تعلق خاطر، احساس مسئوليت، همدلي و همزباني به گونه اي تلاش کرده اند تا اين شرکت در همه زمينه ها حرف اول را بزند.
نظرات بینندگان