arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

اولویت پلیس در کشور چیست؟

فرمانده نیروی انتظامی با بر ضرورت افزایش توان عملیاتی و ارتقاء مهارت های علمی و رفتاری کارکنان ناجا تأکید کرد و گفت: اولویت پلیس، پاسخگویی به مطالبات مردمی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 فرمانده نیروی انتظامی با بر ضرورت افزایش توان عملیاتی و ارتقاء مهارت های علمی و رفتاری کارکنان ناجا تأکید کرد و گفت: اولویت پلیس، پاسخگویی به مطالبات مردمی است.

به گزارش «اتخاب»، سردار حسین اشتری در گردهمایی تخصصی معاونان عملیات فرماندهی انتظامی استان ها، رده های حوزه مرکزی و فرماندهان مستقل گفت: از سردار بتولی معاون عملیات ناجا به واسطه تلاش برای برگزاری این همایش تقدیر می کنم، انشاء الله برگزاری این همایش ها تأثیر مستقیم و مثبتی در پیشبرد اهداف ناجا و اجرای مأموریت ها داشته باشد، که حتما چنین خواهد بود.

وی با اشاره به گزارش ارائه شده توسط معاون عملیات ناجا در خصوص عملکرد این معاونت، افزود: بخشی از مطالبات مطرح شده توسط سردار "بتولی" قابل اجرایی شدن است که نتیجه آن قطعا در بهبود روش ها و اقدامات موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه معاونت عملیات در پیشبرد اهداف ناجا نقش اساسی و کلیدی دارد ، بیان کرد: باید جایگاه و نقش این معاونت را ارتقاء دهیم.

سردار اشتری اضافه کرد: نقش و جایگاه این معاونت به خوبی مشخص و عملکرد این معاونت در همه حوزه ها و رده ها موثر است.

وی با بیان اینکه نقش هدایتی معاون عملیات یک نقش اساسی و جزء وظایف ذاتی این معاونت است، خاطر نشان کرد: مأموریت معاونت عملیات ناجا " فرابخشی" و " بین بخشی" است، این معاونت صرفا در راستای نحوه انجام مأموریت ها گزارش دهی نمی کند، بلکه هر مأموریتی باید توسط معاونت عملیات رصد شود و این معاونت در اجرای صحیح مأموریت ها نظارت داشته باشد.

رئیس پلیس کشور با تأکید بر اینکه حوزه کاری معاونت عملیات مرتبط با کل حوزه ها و رده های ناجا است، افزود: گستردگی مأموریت های این معاونت مسئولیت کارکنان را سنگین تر و لزوم ارتقاء جایگاه این معاونت را ملموس تر می کند.

سردار اشتری با تأکید بر اینکه آمادگی کامل، الزام مأموریت های ناجا است، یادآور شد : معاونت عملیات باید قبل ، بعد و حین اجرای از انجام مأموریت ها، آمادگی داشته باشد، آسیب شناسی، شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت لازمه فعالیت این معاونت است.: تأثیر اقدامات ناجا به ویژه معاونت عملیات را مردم باید ببینند و اعلام رضایت مردمی بسیار ضروری است.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: مردم برای گره گشایی از مشکلاتشان به سراغ پلیس می آیند و پاسخگویی درست و به موقع به مطالبات مردمی وظیفه و تسریع خدمات دهی به مردم به ویژه در تماس با سامانه ۱۱۰ اولویت ما است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه درصد بالایی از مأموریت ها به خوبی انجام می شود تأکید کرد: ضعف و کاستی های اندک با آموزش ، ارتقاء مهارت های علمی ، عملی و رفتاری قابل رفع است.

سردار اشتری گفت : خدمات دهی مطلوب و درست به مردم یک ضرورت است ، مردم ما شایسته دریافت بهترین خدمات هستند و در صورت دریافت و اثبات مستندات مبنی بر اینکه مأموری در ارائه این خدمات کوتاهی می کند قطعا برخورد خواهیم کرد.

وی در ادامه خطاب به معاونان عملیات ناجا گفت: پاکسازی محلات از وجود اراذل، اوباش، افراد شرور، مزاحمین نوامیس مردم و کسانی که برای مردم ایجاد زحمت و مزاحمت می کنند، در دستور کار همیشگی نیروی انتظامی است.

سردار اشتری تأکید کرد: معاونت عملیات ناجا باید قانون شکنی و هنجارشکنی ها را رصد و با ارسال و ابلاغ گزارش به فرماندهی ها در این زمینه فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: رصد آسیب های اجتماعی و تجزیه و تحلیل معضلات اجتماعی و ارائه گزارش به فرماندهی ها توسط این معاونت در اجرای مأموریت ها بسیار کارساز خواهد بود.

رئیس پلیس کشور در ادامه با اشاره به در پیش بودن راهپیمایی ۲۲ بهمن و همچنین ۲ انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، تأکید کرد: باید برنامه های لازم تهیه، دستورالعمل ها تدوین و اقدامات لازم در این حوزه انجام بگیرد.

منبع: مهر
نظرات بینندگان