arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۴

ارزیابی ولایتی از سفر رییس جمهور چین به تهران

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همکاری دفاعی و امنیتی ایران و چین در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همکاری دفاعی و امنیتی ایران و چین در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز پس از دیدار با سیگرید کاخ نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لبنان با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: افق‌های تازه‌ای در رابطه با انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان شاهد هستیم و با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد شانس آقای میشل عون نسبت به سایر کاندیداها بیشتر است.

وی افزود: ایجاد ثبات و امنیت در لبنان نیز می‌تواند نقش موثری در پایداری امنیت در منطقه و جهان داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با سفر رئیس‌جمهور چین به ایران و امضای 17 تفاهم‌نامه بین تهران و پکن تصریح کرد: سفر رئیس‌جمهور چین و همچنین سفر آقای پوتین به تهران دو تحول مهم در سپهر سیاسی جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و مطمئنم تحولی در جهت نگاه شرق به جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: این سفر یکی از مهم‌ترین حوادث مثبت سیاسی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بوده و با توجه به حضور مقامات بلندپایه سیاسی و اقتصادی چین در ایران و امضای تفاهم‌نامه‌های فی‌مابین نقطه عطفی در روابط بین تهران و پکن خواهد بود.

وی افزود: در این سفر مقامات چینی تاکید کردند که از عضویت کامل ایران در پیمان شانگهای که ترسیم‌کننده آینده روابط اقتصادی و سیاسی ایران و چین است استقبال و حمایت می‌کنند به طوری که همانطور که تاکید شد مبادلات تجاری بین ایران و چین تا 10 سال آینده به 600 میلیارد دلار خواهد رسید.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: همکاری دفاعی و امنیتی ایران و چین در آینده توسعه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در حوزه امنیتی نیز همکاری‌ها بین ایران و چین در مقابله با مسئله تروریسم و مبارزه با افراطی‌گری به خصوص داعش که برای منطقه غرب کشور چین هم خطر جدی محسوب می‌شود گسترش پیدا خواهد کرد و چینی‌ها از همکاری‌ با جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با داعش و تروریست استقبال کردند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان