arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۶۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

2 شرکت تايوانی واردات نفت خام از ايران را از سرمی‌گيرند

دو شرکت پالایش نفت تایوان اعلام کردند امسال واردات نفت خام خود را از ایران افزایش می‌دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو شرکت پالایش نفت تایوان اعلام کردند امسال واردات نفت خام خود را از ایران افزایش می‌دهند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوهای رسمی دو شرکت پالایش نفت تایوان اعلام کردند واردات نفت خام خود را از ایران امسال افزایش خواهند داد.

با این اقدام، این دو شرکت مقدمات بازگرداندن سهم ایران را در بازار آسیا فراهم می‌کنند.

احتمالا این دو شرکت از اولین شرکتهای آسیایی هستند که روابط تجاری خود را با ایران پس از لغو تحریم‌های اعمال شده بر ضد این کشور ازسر می‌گیرند.

این دو سخنگو گفتند شرکت‌های پالایش «سی پی سی» و پتروشیمی «فورموسا» واردات خود را ازسر خواهند گرفت تا به مقادیر قراردادی که قبلا با شرکت ملی نفت ایران توافق کرده بودند برسد.

رای چونگ چانگ، سخنگوی رسمی شرکت «سی پی سی،» به رویترز گفت: «ما اواخر مارس یا اوایل آوریل دو میلیون بشکه نفت خام از ایران خریداری خواهیم کرد. این اولین محموله (ایرانی) برای ما در این سال خواهد بود.»

کی وای لین، سخنگوی رسمی شرکت «فورموسا،» نیز گفت این شرکت منتظر دریافت چراغ سبز از مقامات محلی است، اما پیش بینی نمی‌کند هیچ محدودیت دیگری بر واردات نفت خام ایران وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: «اواخر سال گذشته با پیش بینی لغو تحریم‌ها عملا (با شرکت ملی نفت ایران) درباره میزان نفت وارداتی توافق کردیم، این ازسرگیری قرارداد ما به شمار می‌رود.»
نظرات بینندگان