arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۰۹ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

ابوبکر بغدادی دقیقا کجا پنهان شده است؟

فرمانده مبارزه با تروریسم عراق از دستیابی به اطلاعاتی دقیق و مهم از محل وجود ابوبکر بغدادی و تحرکات این تروریست خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده مبارزه با تروریسم عراق از دستیابی به اطلاعاتی دقیق و مهم از محل وجود ابوبکر بغدادی و تحرکات این تروریست خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، «عبدالغنی الاسدی» فرمانده مبارزه با تروریسم عراق در گفتگو با الفرات نیوز ضمن تمجید از نیروهای داوطلب مردمی و تشکیل این نیروها در زمان مناسب تاکید کرد که هیچ دخالت سیاسی در عملیات نظامی علیه گروه تروریستی داعش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تعویق عملیات نظامی در تکریت مرکز استان صلاح الدین به درخواست نیروهای داوطلب مردمی صورت گرفته، گفت: تشکیل نیروهای داوطلب مردمی تجربه موفقی است که در زمان مناسب تشکیل شدند.

الاسدی درباره نبرد علیه داعشی ها در عراق گفت: ضربه ای که تروریست‌های داعشی در شهر الرمادی خوردند، سرآغازی برای پایان حقیقی آنها در عراق است.

شناسایی داعشی هایی که خود را بین خانواده‌ها جا زدند

وی با اشاره به وجود منابع اطلاعاتی وابسته به سازمان مبارزه با تروریسم در بین خانواده‌هایی که از مناطق آزادشده تخلیه شده اند، به شناسایی گروهی از داعشی‌ها که خود را در بین این خانواده‌ها جا زده بودند، منجر شده است.

فرمانده سازمان مبارزه با تروریسم عراق گفت به دلیل وجود هسته‌های خفته تروریستی مناطق آزادشده که با تروریستها همکاری می‌کنند، برخی از این مناطق با خلأهای امنیتی مواجه است. نیروهای امنیتی به فتوای شجاعانه مرجعیت عمل و از گروههای مردمی برای حفاظت از امنیت مناطق استفاده می‌کنند.

استفاده داعش از مردم فلوجه به عنوان سپر انسانی

وی درباره آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار گفت که آزادسازی این منطقه آسانتر از شهر الرمادی خواهد بود و آزادسازی فلوجه در گروی محاصره این شهر و قطع خطوط امدادرسانی به تروریستهای داعشی از همه مناطق است.

الاسدی گفت هر عملیات نظامی زودهنگام در فلوجه جان غیرنظامیان را به خطر می اندازد، زیرا داعشی‌ها شهروندان به سپر انسانی خود تبدیل کرده اند.

فرمانده مبارزه با تروریسم عراق همچنین از احتمال آغاز عملیات نظامی قریب‌الوقوع از جزیره الخادلیه و الحامضیه برای قطع همه خطوط امدادرسانی به داعش از شهر فلوجه خبر داد.

وی  با اشاره به اینکه داعشی های خارجی عضو داعش اکثرا از اتباع عربستان و کشورهای آسیاسی هستند، خواستار کنار گذاشتن نژادپرستی و طایفه گری و کینه‌های طایفه ای  شد که در روند رهایی از داعشی اخلال ایجاد می‌کند.

الاسدی با بیان اینکه سازمان مبارزه با تروریسم موفق شد در جریان عملیات نظامی ویژه برای پاکسازی شهر الرمادی 3600 غیر نظامی را تخلیه کند اظهار داشت که به دلیل تغییر مستمر عملیات نظامی، فقط 15 نفر از نیروهای این دستگاه کشته شدند.

اطلاعاتی مهم و دقیق از سرکرده داعش

فرمانده مبارزه با تروریسم عراق گفت که این دستگاه اطلاعاتی مهم و دقیق از ابوبکر بغدادی و تحرکات او دارد، اما امکاناتی که بتواند در سرنگونی وی مؤثر باشد، در حال حاضر وجود  ندارد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان