arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۸۷
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

برنامه حمایت از زوج‌های نابارور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پمعاون درمان وزیر بهداشت گفت: در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت با دستور وزیر بهداشت از چند روز قبل برنامه حمایت از زوج‌های نابارور در سراسر کشور آغاز شده است.

به گزارش فارس، محمد آقاجانی معاون درمان وزیر بهداشت گفت: ما در زمینه ساخت بیمارستان‌های جدید به‌ویژه بیمارستان‌های بزرگ «مگا هاسپیتال»‌ها، تأسیس مراکز سرطان، توسعه ساخت تجهیزات پزشکی و تولید دارو نیازمند سرمایه‌گذاری‌های خارجی هستیم، امید می‌رود با سفر رئیس جمهوری چین به ایران و هیأت همراهشان، همکاری‌های دو کشور در زمینه بهداشت و درمان به‌ویژه در دوره اجرای برجام و لغو تحریم‌ها توسعه بیشتری یابد.

آقاجانی افزود: یکی از فرصت‌های مناسب سرمایه گذاری در منطقه بازار چهار صد میلیونی تجهیزات پزشکی سرمایه‌ای مثل دستگاه‌های ایمجینگ (تصویر برداری) و لوازم پزشکی مصرفی است. که امید می‌رود بتوانیم با جذب سرمایه‌گذار خارجی ضمن تأمین نیاز 80 میلیون نفر جمعیت کشورمان برای تولید دارو، تجهیزات پزشکی و صادرات آن به کشورهای مختلف منطقه اقدام کنیم.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در طرح تحول نظام سلامت 50 مرکز مدرن سرطان در سه سطح غربالگری، خدمات تشخیصی سرپایی و جراحی و پرتو درمانی تأسیس شده است و پیش بینی و طراحی 200 مرکز درمان دیگر نیز انجام شده که امید می‌رود با جذب سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه سرمایه گذران چینی بتوانیم در حوزه درمان سرطان و تأسیس مراکز سرطان در ایران و منطقه به قطب درمانی تبدیل شویم.

معاون درمان وزارت بهداشت: از آنجایی‌که نقش دولت در ارائه خدمات سرپایی از جمله ویزیت پزشکان خیلی محدود و برعکس وضعیت خدمات بستری است (20% سهم دولت و 80% سهم بخش خصوصی) و تعرفه‌های خدمات سرپایی در بخش خصوصی بالاست، اقشار متوسط یا طبقات پایین جامعه برای گرفتن خدمت دچار مشکل بودند، لذا وزارت بهداشت برای اینکه بتواند دسترسی مردم را در مناطق مختلف کشور به‌ویژه مناطق محروم به خدمات ویزیت استاندارد و ارزان قیمت فراهم کند 600 کلینیک ویژه را در مرحله‌ اول طرح تأسیس و برای راه‌اندازی 250 پلی کلینیک برنامه ریزی کرده است.

آقاجانی اظهار داشت: سیاست وزارت بهداشت استانداردسازی خدمات و ارزان بودن آن برای طبقات متوسط و محروم جامعه از طریق ایجاد پوشش بیمه‌ای است، ضمن تحقق این مهم، در طرح کلینیک های ویژه برنامه تمام وقت شدن 10 هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های وزارت بهداشت اجرایی شده است.

آقاجانی در خصوص اثر رفع تحریم‌ها در حوزه درمان گفت: با لغو تحریم‌ها و ورود رادیو دارو‌ها و تجهیزات پزشکی «های تک» و فوق پیشرفته و حضور کمپانی‌های سازنده اصلی تجهیزات پزشکی و همچنین استقرار نمایندگی‌های اصلی در ایران و راه‌اندازی خطوط تولید دارو و تجهیزات، علاوه بر مرتفع شدن بحران کمبود قطعات یدکی و تکنسین‌ها برای تعمیر تجهیزات مدرن، افزایش دسترسی مردم به تجهیزات پزشکی پیشرفته ثابت، مصرفی و دارو‌ها افزایش و قیمت تمام شده این تجهیزات و داروها کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌های افزایش جمعیت با دستور وزیر بهداشت از چند روز قبل برنامه حمایت از زوج‌های نابارور در سراسر کشور آغاز شد. برنامه در دو محور توسعه زیر ساخت‌های درمان ناباروری با راه‌اندازی مراکز تشخیصی و درمانی ناباروری در مراکز دانشگاهی و حمایت مالی در درمان از زوجین در همه استان‌ها برنامه‌ریزی شده است.
نظرات بینندگان