arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

تجهیز تاکسی‌های تهران به کال‌سنتر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :  مدیر عامل سازمان تاکسیرانی پایتخت از ورود خودروهای تویوتا کمری و رنو فلوئنس به ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، میثم مظفر شب گذشته در آیین رونمایی از ناوگان مدرن و پاک شرکت توسعه حمل و نقل کالا و مسافر با بیان اینکه امروز تحول بنیادین به نفع شهر و شهروندان درحوزه حمل و نقل صورت می‌گیرد گفت: مردم ما شایسته بهترین خدمات هستند و بر همین اساس در این مراسم 50 دستگاه خودروی هیبریدی اعم از تویوتا کمری و رنو فلوئنس وارد ناوگان حمل و نقل می شود.

وی با بیان اینکه مشکل آلودگی هوا بزرگترین معضل پایتخت است، گفت: استفاده از سوخت پاک و تردد خودروهایی با استاندارد یورو5 و هیبریدی می‌تواند تحول بزرگی در حل این مشکل ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امروزه تاکسیرانی عزم خود را برای بهبود وضعیت تاکسی‌های پایتخت جزم کرده است گفت: 80 هزار تاکسی روزانه 4.5 میلیون مسافر را جابجا می‌کند که در پی آن هستیم که تعداد خودروهای هیبریدی و مدرن را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: طی برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سه سال آتی 10 هزار خودروی هیبریدی و مدرن وارد چرخه حمل و نقل می‌شود تا چهره شهر را تغییر دهند.

مظفر همچنین از اجرای پروژه کال‌سنتر در ناوگان تاکسیرانی خبر داد و گفت: بزودی اپلیکیشن موبایلی رونمایی می‌شود که مردم می‌توانند با نصب آن در کوتاه ترین زمان به تاکسی دسترسی داشته باشند .

به گفته مظفر، در گام اول دستگاه‌های کال سنتر بر روی خودروهای مدرن نصب می‌شوند و پس از آن به کل تاکسی‌های پایتخت تعمیم داده خواهد شد.

آغاز نوسازی تاکسی‌ها از اسفند ماه

به گزارش ایسنا همچنین ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر و عضو کمیسیون حمل و نقل نیز با بیان اینکه همواره آلودگی هوا یکی از دغدغه‌های مردم شهر تهران بوده است گفت: سال گذشته 4000 تاکسی نو وارد ناوگان حمل و نقل شدند و امسال نیز با کمک دولت قرار است نوسازی تاکسی‌ها از اسفند ماه مجددا آغاز شود.

وی با بیان اینکه باید به دنبال خودروهایی برای جابجایی مردم باشیم که در شان آنها بوده و به کاهش آلودگی هوا نیز کمک کند، گفت: پراید و پیکان‌های از رده خارج نباید در پایتخت تردد کنند و باید از تردد 10 هزار تاکسی فرسوده نیز در پایتخت جلوگیری کرد، چرا که باید از تکنولوژی‌های جدید استفاده کنیم.
نظرات بینندگان