arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۲۹۹
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۰ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

نقشه چینی‌ها برای صنعت خودرو جهان

چینی ها در نظر دارند با ادغام 156 کارخانه خودرو خود ظرف سه سال آینده، نام سه برند بزرگ خود را در کنار فولکس واگن، تویوتا و جنرال موتورز قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 چینی ها در نظر دارند با ادغام 156 کارخانه خودرو خود ظرف سه سال آینده، نام سه برند بزرگ خود را در کنار فولکس واگن، تویوتا و جنرال موتورز قرار دهند.

به گزارش«انتخاب»، صنعت خودرو چین که از ابتدای قرن جاری شکل گرفت و عمری کمتر از 15 سال دارد، ظرف این مدت توانسته 156 کارخانه خودرو را به ثبت برساند و آنها را در تولید انواع خودرو فعال کند.

در حال حاضر این تعداد خودروساز نزدیک به 24 میلیون دستگاه خودرو در سال به تولید می‌رساند که چین را ظرف 15 سال گذشته به بزرگترین خودروساز دنیا تبدیل کرده است.

استراتژی چینی‌ها بر این است که ظرف سه سال آینده تعداد این 156 خودروساز را به 14 کارخانه برسانند و با فعال کردن بخش خصوصی از مجموع این 14 خودروساز سه برند جهانی را معرفی کرده و آنها را برای رقابت با بزرگان صنعت خودرو دنیا جذب کنند.

چین در سال‌های گذشته توانسته با جذب برخی نیروهای فعال در صنعت خودرو اروپا بر روی کیفیت، طراحی و موتور خودرو سرمایه‌گذاری کرده و با خرید سهام برخی برندهای رو به احتضار اروپایی فعالیت خود را در صنعت خودرو افزایش دهد.

چینی‌ها هم اکنون در بازار خودرو ایران فعال هستند به طوری که استان کرمان به عنوان قطب سوم خودروسازی را به اختیار خود درآورده و حدود 10 درصد خودرهای تولید شده در ایران را از نظر ارزشی به نام برندهای خود کرده‌اند.

*اقتصاد نیوز
نظرات بینندگان