arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

سخنگوی وزات خارجه: روابط با چین برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است

سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان گفت: امیدواریم در آینده شاهد گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با چین باشیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان گفت: امیدواریم در آینده شاهد گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با چین باشیم.

  به گزارش«انتخاب»، حسین جابری انصاری در نشست خبری صبح امروز (دوشنبه) خود با اشاره به سفر رئیس جمهور چین به ایران و دستاوردهای این سفر، گفت: طی این سفر افق بیست و پنج ساله راهبردی چین و ایران مورد توافق دو کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: روابط با چین برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت است. روابطی پایا و تاریخی بین دو کشور است. در حدود کمتر از نیم قرن گذشته که دوران جدید دو کشور برقرار شده است تا امروز همواره این روابط رو به گسترش بوده است و در بیش از یک دهه گذشته هم که جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه تحمیلی برخی از قدرت‌های جهانی شرایط خاصی را سپری می‌کرد روابط و همکاری‌های بین ایران و چین از حجم و اهمیت خاص خود برخوردار بوده است.

جابری انصاری ادامه داد: در دوران جدید پسابرجام و پس از رفع این تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی طبیعتاً رابطه با چین برای ایران و رابطه با ایران برای چین از اهمیت شایسته‌ای برخوردار است و امیدواریم که مطابق توافقی که بین دو کشور بوده است در افق بیست و پنج ساله آینده شاهد شکوفایی و افزایش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی،‌ اقتصادی و سایر جنبه‌های روابط باشیم.

این خبر تکمیل می‌شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان