arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۳۱۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

کرباسچی: احتمال لیست مشترک اصلاح طلبان - اصولگرایان معتدل

غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارائه لیست مشترک از سوی اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل با توجه به رد صلاحیت‌ها گفت: ممکن است دوستان با توجه به شرایط به چنین نتیجه‌ای برسند و لیست مشترکی را ارائه کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران در پاسخ به سوالی درباره احتمال ارائه لیست مشترک از سوی اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل با توجه به رد صلاحیت‌ها گفت: ممکن است دوستان با توجه به شرایط به چنین نتیجه‌ای برسند و لیست مشترکی را ارائه کنند.

به گزارش «انتخاب»، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی خاطر نشان کرد: اصلاح‌طلبان داخل نظام اگر حرفی می‌زنند به خاطر این است که خدای نکرده شورای نگهبان در زمان بررسی صلاحیت‌ها متهم به طرفداری از یک جناح نشود. هیچ یک از اصلاح‌طلبان در اهمیت شورای نگهبان و ضرورت حفظ جایگاه و موقعیت آن شکی ندارد.

وی با بیان اینکه هیچ اصلاح‌طلبی به دنبال تخریب چهره شورای نگهبان نیست خاطر نشان کرد: کسانی به دنبال تخریب چهره شواری نگهبان هستند که با دادن اطلاعات غلط و یا جوسازی رسانه‌ای سعی می‌کنند حالتی را به وجود آورند که این شورا از حالت بی طرفی و نظارت کلی خارج شود.

استاندار اصفهان در دهه 60 ادامه داد: اصلاح طلب ها دنبال حفظ موقعیت و جایگاه شورای نگهبان هستند. هیچ اصلاح طلبی را نمی‌شناسم که در جهت تخریب شورای نگهبان حرفی زده باشد.

کرباسچی در واکنش به رایزنی‌های روحانی و لاریجانی در مورد رد صلاحیت‌ها نیز گفت: بنده اطلاعی از رایزنی سران قوا ندارم. در تمام انتخابات‌ها دستگاه‌های نظارتی ابهاماتی داشتند که مسئولین اجرایی در مقاطع مختلف با ارائه توضیحات کافی این ابهامات را رفع کرده اند. مسئولین اجرایی و نظارتی باید در مورد انتخابات با هم تبادل اطلاعات کنند و سخنان یکدیگر را بشنوند.

وی در مورد رقابتی شدن انتخابات مجلس خبرگان رهبری نسبت به انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: چون این دو انتخابات اولین بار است که با هم برگزار می‌شود زمینه این مقایسه را بوجود آورده است. برخی از نمایندگان مجلس خبرگان از دنیا رفته‌اند و عده‌ای دیگر اصلا نامزد نشده‌اند و همین باعث شده است تا چهره‌های جدید وارد انتخابات مجلس خبرگان شوند.

شهردار سابق تهران ادامه داد: در دوره‌های گذشته معمولا در تهران و شهرستان‌ها نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان ثابت بودند ولی امروز نیروهای جوان برای حضور در این انتخابات اعلام آمادگی کرده‌اند و جناح‌های موجود در کشور نیز خود را آماده این انتخابات کرده‌اند و همین دلایل باعث شده است که این انتخابات نسبت به دوره‌های قبل جذاب تر باشد.

نظرات بینندگان