arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۳۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

الجبیر: اظهارات سفیر عربستان در عراق بیانگر موضع رسمی ریاض نیست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا نوشت: وزیر خارجه عربستان ضمن اعلام مخالفت خود با اظهارات اخیر سفیر این کشور در بغداد اعلام کرد که این اظهارات بیانگر موضع رسمی ریاض در قبال عراق نیست.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان و ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در حاشیه نشست وزارتی همایش همکاری میان کشورهای عربی و هند در منامه با هم دیدار و درباره مسائل مشترک از جمله اظهارات اخیر ثامر السبهان، سفیر عربستان در بغداد درباره نیروهای مردمی بحث و گفتگو کردند.

الجبیر و جعفری مخالفت خود را با چنین اظهاراتی اعلام و تاکید کردند که این اظهارات به نفع روابط مشترک میان دو کشور نیست و نباید در آینده تکرار شود.

الجبیر تاکید کرد که این اظهارات بیانگر موضع رسمی عربستان در قبال عراق نیست.

ابراهیم جعفری نیز تاکید کرد: اظهارات سفیر عربستان درباره نیروهای مردمی از نظر ما رد شده است و به منزله دخالت علنی در امور داخلی عراق و عبور از چارچوب اختیارات نمایندگی دیپلماتیک است.

وزارت خارجه عراق روز گذشته سفیر عربستان را به دلیل اظهارات ناشایستی که علیه نیروهای مردمی ایراد کرده بود احضار و اعتراض رسمی خود را نسبت به اظهارات وی اعلام کرد.

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که اظهارات السبهان خارج از عرف دیپلماتیک بوده است.

السبهان گفته بود که مخالفت کردها و ساکنان استان الانبار با ورود نیروهای مردمی به مناطقشان نشان دهنده عدم مقبولیت این نیروها از سوی جامعه عراق است.

نظرات بینندگان