arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
توکلی در تذکری:

کمیسیون تلفیق برنامه ششم را تشکیل ندهید

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لایحه برنامه ششم که توسط دولت به مجلس ارائه شده درخواست کرد که کمیسیون تلفیق برنامه ششم تشکیل نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از لایحه برنامه ششم که توسط دولت به مجلس ارائه شده درخواست کرد که کمیسیون تلفیق برنامه ششم تشکیل نشود.

احمد توکلی در تذکری در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس اظهار کرد: امروز باید کمیسیون تلفیق برنامه ششم تشکیل شود در حالی که ما برنامه‌ای نداریم دولت خودش گفته این برنامه نیست بلکه احکام لازم برای برنامه است. و این اولین بار است چنین اتفاقی می‌افتد. لذا خواهشمندیم این بدعت را نپذیرید.

وی افزود: دولت می‌تواند با مجلس مذاکره کند و بگوید که می‌خواهم این طور رفتار کنم. در این صورت ما توافق می‌کردیم و آنها لایحه می‌آوردند و مجلس تصویب می‌کرد. اما وقتی به اسم برنامه چیزی می‌آورند که خودشان می‌گویند برنامه نیست و تعریف علمی و قانونی ندارد چطور می‌توانیم کمیسیون تلفیق تشکیل دهیم. لذا خواهشمندیم کمیسیون تلفیق را تشکیل ندهید تا وقت نمایندگان بیخود صرف این کار نشود.

این نماینده مجلس همچنین گفت که لایحه برنامه ششم که از سوی دولت به مجلس ارائه شده یک لایحه عادی است و اگر دولت می‌خواهد این لایحه به فوریت رسیدگی شود باید تقاضای فوریت کند.

محمد حسن ابوترابی فرد که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: برنامه ششم در همان چارچوب مورد اشاره به تصویب مجلس می‌رسد و الان هم در دستور کار مجلس قرار گرفته است مگر شما محدودیتی دارید که این اصول را در آن رعایت کنید.

وی افزود: وقتی لایحه‌ای به مجلس ارائه می‌شود نمایندگان در چارچوب اختیارات قانونی خود حتی عنوان آن را اصلاح می‌کنند حالا که لایحه برنامه در دستور کار مجلس قرار گرفته هم مجلس از اختیارات قانونی خود استفاده می‌کند و آنچه قانون به او اجازه داده را اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرات بینندگان