arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

پشت پرده تماس تلفنی روحانی و کامرون

داونینگ استریت با انتشار پیامی از تماس تلفنی نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهوری ایران و گفتگوی آنها در موارد متعدد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
داونینگ استریت با انتشار پیامی از تماس تلفنی نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهوری ایران و گفتگوی آنها در موارد متعدد خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، سایت نخست وزیری انگلیس با انتشار پیامی اعلام کرد که «دیوید کامرون» به مناسبت آغاز اجرای برجام با «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران تماس گرفته و با وی به گفتگو نشست.

بر اساس این گزارش، گفتگوی تلفنی نخست وزیر انگلیس با رئیس جمهور ایران در تاریخ ۱۹ ژانویه ( 6 روز قبل) بوده است.

سخنگوی داونینیگ استریت (دفتر نخست وزیری انگلیس) در این رابطه گفت: نخست وزیر برای تبریک گفتن روز اجرای توافق هسته ای با رئیس جمهور ایران تماس گرفت و گفت: این روز برای ارتباطات بین المللی روز بسیار خوبی است.

دو طرف در این گفتگوی تلفنی بر لزوم عمل به تعهدات از سوی طرف های حاضر در توافق تاکید کرده و برای فراهم کردن زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی و دیپلماتیک با یکدیگر توافق کرده اند.

موضوع سفر هیئت تجاری انگلیس به ایران که در ماه های آینده انجام می شود نیز از دیگر محورهای گفتگوهای کامرون و روحانی بود.

بر اساس اظهارات سخنگوی دفتر نخست وزیری انگلیس، کامرون در این گفتگوی تلفنی درباره سه شهروند انگلیسی دربند ایران نیز با روحانی رایزنی کرده و در مورد امکان بهبود وضعیت آنها گفتگو کرده است.

بر اساس این گزارش دو طرف همچنین درباره نشست چهارم فوریه درباره سوریه نیز گفتگو کرده و برای دیدار با یکدیگر در سال جاری ابراز امیدواری کرده اند.

*العالم
نظرات بینندگان