arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

کدام شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری فرودگاهی اعلام آمادگی کردند؟

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها نشانه‌هایی وجود دارد که فضا برای همکاری‌های بین‌المللی باز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل با اشاره به تماس‌ها و نامه‌نگاری‌های شرکت‌های خارجی برای همکاری‌ با ایران در حوزه حمل و نقل گفت: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها نشانه‌هایی وجود دارد که فضا برای همکاری‌های بین‌المللی باز شده است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اصغر فخریه کاشان با اشاره به اجرای برجام گفت: بعد از برداشته شدن تحریم‌ها نشانه‌هایی وجود دارد که فضا برای همکاری‌های بین‌المللی باز شده است.

وی افزود: شرکت‌های فروشنده هواپیما که قبلا حاضر نبودند حتی یک کاغذ مکتوب به ما بدهند الان به طور رسمی اعلام آمادگی کردند که وارد مذاکرات قراردادی با ایران شوند و قرارداد امضا کنند. از جمله این شرکت‌ها "ای‌تی‌آر" ایتالیا و "ایرباس" فرانسه و "بمباردیه" کانادا هستند.

 قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل یادآور شد: در بحث فرودگاهی نیز شرکت‌های فرانسوی٬ چینی و ایتالیایی با ارسال نامه رسمی اعلام آمادگی کردند که در فرودگاه‌های امام (ره)٬ مشهد٬ شیراز و اهواز سرمایه‌گذاری کنند. البته هنوز میزان سرمایه‌گذاری‌های آنها معلوم نیست چون نخست باید مشخصات پروژه‌ها مذاکره شود اما حجم پروژه‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه امام (ره) ۹۰۰ میلیون دلار و در فرودگاه مشهد ۳۰۰ میلیون دلار است.

وی با بیان اینکه افزود: شرکت‌هایی از ایتالیا٬ فرانسه و کره جنوبی برای همکاری‌ها در حوزه ریلی به ایران نامه نوشتند و آمادگی خود را برای مذاکرات قراردادی در احداث خطوطی همچون شیراز-بوشهر٬ رشت-آستارا و چابهار-مشهد اعلام کردند.

فخریه کاشان با بیان اینکه در حوزه ترانزیت جاده‌ای نیز مطمئنا وضع بهتر خواهد شد اظهار کرد: الان کشورهایی مختلف مثل بلغارستان٬ اسلوواکی٬ ارمنستان و گرجستان اظهار تمایل کردند که راه‌های مشترکی را با ایران تعریف کنند تا بتوانند کالاهای خود را ترانزیت کنند.

 


نظرات بینندگان