arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

هیلاری کلینتون2016 در چه جایگاهی قرار دارد؟

نامزد پیشتاز انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید، برخلاف شنیده‌ها کمپین این دوره وی تکرار سال 2008 نخواهد بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نامزد پیشتاز انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا می‌گوید، برخلاف شنیده‌ها کمپین این دوره وی تکرار سال 2008 نخواهد بود.

به گزارش«انتخاب» به نقل از  شبکه ان بی سی، هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا همچنین انتقادات درباره دریافت پول از سوی بانک‌هایی چون گلدمن باش برای سخنرانی‌هایش پس از پایان خدمت در وزارت خارجه را محکوم کرد.

کلینتون در این باره گفت: من برای گروه‌های مختلفی سخنرانی می‌کردم و فکر می‌کنم آنها به سخنرانی علاقه و تمایل داشتند چرا که من درباره جهان و وزیر خارجه بودن در جهانی پیچیده صحبت می‌کردم. چیزی که من می‌دیدم فکر می‌کردم برای مردم جالب بود و آنها درباره مسائل‌شان از من سوال می‌پرسیدند.

وی ادامه داد: علاقه زیادی به ماجرای حمله بازداشت اسامه بن لادن وجود داشت؛ اینکه این تصمیم دشوار و چگونه اتخاذ شد و اینکه من چه مشاوره‌ای در این باره به رئیس جمهور دادم.

کلینتون در پاسخ به سوال مجری برنامه "دیدار با مطبوعات" شبکه ان بی سی مبنی بر اینکه آیا نهادهایی چون گلدمن باش در ازای پرداخت حق سخنرانی درخواستی داشتند، اظهار کرد: قطعا خیر.

وی توضیح داد: من پیش از این سناتور نیویورک بودم. من از زمانی که سناتور بودم این سخنرانی‌ها را انجام می‌دادم و مبلغ آن را دریافت می‌کردم.

وزیر خارجه سابق آمریکا با اشاره به تحقیقات اف بی آی درباره استفاده از ایمیل شخصی در زمان خدمتش در وزارت خارجه عنوان کرد: من هیچ نگرانی در این باره ندارم چرا که می‌دانم حقیقت چیست. من هرگز مطلب محرمانه‌ای را از این طریق دریافت یا ارسال نکردم.

کلینتون در بخش دیگری از سخنانش با رد تحلیل برخی مبنی بر شباهت کمپین فعلی وی به کمپینش در سال 2008 در این باره پاسخ داد: من تنها می‌توانم به کاری که اکنون انجام می‌دهم، احساسی که دارم و پاسخی که از مردم دریافت می‌کنم، واکنش نشان دهم.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان