arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

افزایش بارش‌ها در 6 استان از فردا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: فردا (سه‌شنبه، 6 بهمن) بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت می‌یابد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه افزود: بر اساس تحلیل داده‌ها و الگوهای پیش‌یابی هواشناسی، امروز (دوشنبه) بارش‌ها در شمال غرب، غرب، دامنه‌های زاگرس، برخی مناطق جنوب، جنوب غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق ، شرق و دامنه‌های البرز به صورت پراکنده در نواحی مرکزی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر دوشنبه در جنوب غرب و جنوب کشور از ناپایداری کاسته می‌شود و با نفوذ جریان‌های شمالی بر مقدار

بارش‌ها در سواحل دریای خزر افزوده می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد، اظهار کرد: روز سه‌شنبه بارش‌ها در سواحل دریای خزر، شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت و دریای خزر مواج خواهد بود و هوای سرد در این روز نیمه غربی و نیمه شمالی کشور را فرا می‌گیرد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز چهارشنبه فعالیت سامانه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز، شمال غرب، غرب، دامنه‌های مرکزی زاگرس همچنان ادامه دارد، افزود: در بعدازظهر با کاهش فعالیت این سامانه و فعال شدن شاخه جنوبی آن، در دامنه‌های جنوبی زاگرس، برخی مناطق جنوب، شرق و جنوب شرق ابرناکی، بارش باران و وزش باد گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، شدت بارش روز دوشنبه در اردبیل و گیلان، غرب کرمانشاه، غرب کردستان، آذربایجان غربی، شمال بوشهر، غرب فارس، شمال خوزستان خواهد بود و روز سه‌شنبه بارش در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی شدت خواهد داشت و شدت بارش روز چهارشنبه در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران، گلستان و خراسان شمالی و لرستان خواهد بود.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد : آسمان تهران در روز سه‌شنبه 6 بهمن، نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط بارش باران، در ارتفاعات بارش برف، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 8 و صفر درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 7 بهمن، نیمه ابری، در پاره‌ای نقاط افزایش ابر و بارش باران، در ارتفاعات بارش برف با حداکثر و حداقل دمای 7 و منفی 1 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
نظرات بینندگان