arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

۲۵۰ هزار مامور امنیت انتخابات را بر عهده دارند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : جانشین فرمانده نیروی انتظامی از حضور ۲۵۰هزار نفر از ماموران ناجا برای تامین امنیت انتخابات خبر داد و گفت: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر انتخابات، قرارگاه تامین امنیت انتخابات آغاز به کار کرد.

به گزارش مهر، سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده انتظامی نیروی انتظامی در همایش معاونین عملیات فرماندهی استان‌ها با اعلام این خبر گفت: در بهمن ماه، دهه فجر، راهپیمایی ۲۲ بهمن و بلافاصله بعد از آن ایام انتخابات را پیش رو داریم از این رو باید از ظرفیت تمامی پلیس‌های تخصصی برای آمادگی هر چه بیشتر در این ایام استفاده کنیم.

وی گفت: سعی می‌کنیم مردمی در بستری امن و آرام برای تعیین سرنوشت خود شرکت کنند؛ از این رو اخیراً قرارگاه تامین امنیت انتخابات تشکیل و کار خود را آغاز کرده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به حضور ۲۵۰ هزار نفر از پرسنل ناجا برای برگزاری امنیت در انتخابات پیش‌رو، گفت: این قرارگاه، جهادی است و امسال راه‌اندازی شده و رکن اصلی آن، آموزش نیروها است.

مومنی در ادامه با اشاره به نتایج آغاز به کار این قرارگاه جهادی، گفت: از ابتدای امسال که قرارگاه‌های جهادی پلیس کار خود را آغاز کرده‌اند، در حوزه سرقت‌های خرد و کلان شاهد کاهش‌های چشمگیری بوده‌ایم. همچنین کشفیات مواد مخدر افزایش ۲۰ درصدی داشته و فوت و مجروحیت عملیاتی علیرغم افزایش ماموریت‌ها، با کاهش ۴۰ درصدی روبرو بوده است.

جانشين فرمانده نيروی انتظامی کشور از افزايش جريمه‌های راهنمايی و رانندگی از نيمه دوم اسفند ماه خبر داد و گفت: از میان ۱۷۰ کد تخلف، مبلغ ۴۰ تخلف بین  ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزايش خواهد يافت.

سردار مومنی درباره افزایش جریمه های راهنمایی و رانندگی هم  افزود :ما تابع قانون و مصوبات هيات وزيران هستيم.

نظرات بینندگان