arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

رسانه ملی باید همیشه بیطرف باشد نه فقط در انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیر شبکه مستند درباره‌ی لزوم بهره‌گیری صداوسیما از فرصتی به نام انتخابات برای اثبات بی‌طرفی با آمدن نمایندگانی از تمامی جناح‌های فکری به برنامه‌ها، گفت: شعار رسانه ملی بی‌طرفی است و این مساله نه تنها در بحث انتخابات، بلکه در همه‌ی دوره‌ها باید رعایت شود.

امیر تاجیک در همین زمینه توضیح داد: در کل شعاری که رسانه ملی برای خود انتخاب کرده است، اصل بی‌طرفی است و این بی‌طرفی باید همیشه وجود داشته باشد نه اینکه فقط در دوره‌های انتخابات. برای مثال جمع تولیدات در ژانرهای مختلف درباره‌ی عملکرد دولت نسبت به سال‌های گذشته تقریبا سه برابر بوده است و اتفاقا در دیداری که اخیرا مدیران رسانه ملی با رهبر معظم انقلاب داشتند ایشان هم تاکید کردند که رسانه ملی یک نهاد فراقوه‌ای است و به هیچ وجه نباید تحت تاثیر جناح‌های مختلف قرار بگیرد. این اصلی است که در سازمان صداوسیما رعایت می‌شود.

وی سپس یادآور شد: پرداخت منصفانه به موضوعات مختلف، از جمله مسائلی است که ما از همان ابتدا، در کارهایمان رعایت می‌کنیم.

مدیر شبکه مستند درباره‌ی بحث پرداختن به انتخابات در رسانه ملی و شبکه‌ مستند توضیح داد: هدف شبکه مستند در زمینه انتخابات بحث حضور مردم و اطلاع‌رسانی است تا مردم بتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند؛ ضمن اینکه ما مصداقی عمل نمی‌کنیم بلکه به کلیات توجه داریم. نظر شخصی من این است که مشارکت حداکثری نباید خیلی دغدغه‌ی ما باشد؛ چراکه مردم همیشه با حضورشان در پای صندوق‌های رأی مشارکتشان را نشان داده‌اند. نکته اصلی انتخاب برتر است. ما باید سعی کنیم ابعاد مختلف محتوای مربوط به مجلس خبرگان را به مردم نشان بدهیم تا بهترین انتخاب را در نظر بگیرند.

او در ادامه خبر داد: شبکه مستند یک صفحه مخصوص انتخابات در سایتش طراحی کرده است که به ویژه‌های انتخابات و همچنین انتخابات از نگاه مستندسازان می‌پردازد. به طور کلی شبکه مستند به واسطه اینکه برنامه‌های زنده و گفت‌وگو محور در زمینه انتخابات ندارد، نمی‌تواند معیار اصلی ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی در تلویزیون باشد.

تاجیک در پایان اعلام کرد: یک مستند یک ساعته به کارگردانی محسن خان‌جهانی از حواشی تبلیغات انتخابات مجلس و خبرگان در حال ساخت است که آماده پخش خواهد شد. همچنین در همین زمینه یک مجموعه 20 قسمتی به کارگردانی حسن امامی به شکل پرتره طراحی کرده‌ایم که شامل نظرات مشاغل و افراد مختلف در بحث انتخابات است که به تصویر می‌کشیم. این برنامه به شکل پنج دقیقه‌ای به روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام

نظرات بینندگان