arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

رفتارم در فیلم تارانتینو زن‌ستيزانه نيست

كوئنتين تارانتينو شخصيت جان روت با بازي کرت راسل را يك «حرامزاده بي‌رحم» خواند، اما راسل اعتقاد دارد شخصیت او زن‌ستیز نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


به گزارش ايندپندنت، كرت راسل از فيلم «هشت نفرت‌انگيز» در مقابل اتهام‌هاي زن‌ستيزي دفاع كرده و گفته كه برخورد خشن شخصيتش يعني جان روت با شخصيت ديزي دومرگ با بازي جنيفر جيسون لي، بخشي حياتي از داستان است.

اين بازيگر آمريكايي در جديدترين فيلم وسترن كوئنتين تارانتينو نقش يك شكارچي خلافكاران را بازي مي‌كند كه بايد شخصيت ديزي كه يك فراري است را به شهر منتقل كند تا به جرم قتل پاي چوبه دار برود. اما در راه توفان سختي شكل مي‌گيرد و آن‌ها مجبور مي‌شوند توقف كنند. آن‌ها با گروهي از غريبه‌ها ‌آشنا مي‌شوند و جان روت مطمئن است كه مي‌خواند او را بكشند و ديزي را نجات بدهند.

شخصيت روت كه تارانتينو او را به عنوان يك «حرامزاده بي‌رحم» توصيف كرده، با ته تفنگش به صورت ديزي ضربه مي‌زند، غذاي داغ سمت او پرتاب مي‌كند و پشت سر هم با مشت به صورت او ضربه مي‌زند كه باعث مي‌شود چشم‌هاي ديزي كبود بشوند و تماشاچيان هم همانطور كه كارگردان مي‌خواهد، از او متنفر بشوند.

راسل كه شايد بر خلاف بيشتر سينماروها كاملا بينش تارانتينو را درك مي‌كند،‌ ادعاهاي زن‌ستيز بودن فيلم را مسخره مي‌خواند. او مي‌گويد: «وقتي مردم اين حرف را مي‌زنند، خودشان را آشكار مي‌كنند. از حد خودت خارج شوي، مي‌زنم لهت مي‌كنم. اگر بچه پنج ساله هم باشي اهميتي نمي‌دهم، اجازه‌اي در دست دارم كه مي‌گويد مي‌توانم تو را بكشم. زن‌ستيزي را فراموش كنيد، مي‌توانم تو را به قتل برسانم. تو هيچ حقي نداري. اگر با آن زن خوب رفتار نكني چه چيزي هستي؟ متعصب جنسي؟ فكر نمي‌كني زن‌ها با مردها مساوي‌اند؟»

از سوي ديگر، هاروي واينستين تهيه‌كننده آن‌هايي كه حرف از زن‌ستيزي مي‌زنند را كساني كه «دنبال حماقت مي‌گردند» خوانده و لي هم به ورايتي گفته بود: «تارانتينو بهترين نقش‌ها را براي زنان مي‌نويسد... زناني شجاع، بي‌باك، ديوانه و خارق‌العاده. من حتي يك ثانيه هم فكر نمي‌كنم اين فيلم زن‌ستيزانه است».

منبع: بانی فیلم
نظرات بینندگان