arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کات‌های فیلم «گاهی» را تشخیص دهید، 10 میلیون تومان جایزه بگیرید.

به گزارش انتخاب،فیلم سینمایی «گاهی» با شعار (گاهی فیلم بدون فیلمبردار است!!) اولین فیلم سلفی سینمایی به کارگردانی محمدرضا رحمانی و تهیه کنندگی امیر پورکیان در بخش هنر و تجربه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در خواهد آمد.

مدیر روابط عمومی فیلم سینمایی «گاهی» اعلام کرد: با توجه به جلسات اخیر بین عوامل تولید این فیلم مقرر شد در طول نمایش فیلم «گاهی» در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به دو نفر از اصحاب رسانه و هنرمندانی که تعداد "کات های فیلم" را در طول تماشای «گاهی» تشخیص دهند جایزه 10 میلیون تومانی تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است، اصحاب رسانه و هنرمندان پس از تماشای فیلم سینمایی «گاهی» در برج میلاد و سینماهای مردمی می‌توانند تعداد کات‌های این فیلم را به صورت عدد به سامانه "٣٠٠٠٥٠١٤١٤" پیامک کنند تا به قید قرعه به یک نفر جایزه 10 میلیون تومانی تعلق بگیرد.

این جایزه تنها برای اصحاب رسانه، منتقدان و اهالی سینما در نظر گرفته شده است.

قرعه کشی فیلم سینمایی «گاهی» نیز بلافاصله پس از برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر با حضور برخی از چهره های سینمایی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است این اتفاق فقط در حین برگزاری سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر است.

فریبرز عرب نیا، اندیشه فولادوند، مهدی پاکدل، آزاده صمدی، ایمان افشاریان و عاطفه نوری در اولین فیلم سلفی سینمایی «گاهی» به ایفای نقش پرداخته اند..

این فیلم داستان سه زوج ایرانی است که در پایان حضور خود در یک مهمانی با تراژدی روبرو می‌شوند.

حضور داوران بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر در خانه هنرمندان ایران

داوران بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر برای تماشای نمایش آنسفالیت در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران حاضر شدند.

دکتر مسعود دلخواه، دکتر فریندخت زاهدی، جرزی لمون آبه، الگ لووسکی و اشتفان اشمید به عنوان داوران نمایش‌های شرکت کننده در بخش مسابقه تئاتر بین‌الملل سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یک‌شنبه 4 بهمن برای تماشای نمایش آنسفالیت در تماشاخانه استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران حاضر شدند.

پیش از تماشای نمایش، هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره تئاتر فجر با «علیرضا غفاری» مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل خانه هنرمندان ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار صمیمانه «الگ لووسکی» نمایشنامه نویس و منتقد تئاتر، عضو هیات رییسه مرکز استیج روسیه، مدیر برنامه جشنواره بین المللی «شهرهای کوچک » مسکو روسیه،‌ عضو هیات موسس و هیات انتخاب جشنواره « ماسک طلایی » با اشاره به امکانات و وضعیت تئاتر در روسیه گفت: در کل فدراسیون روسیه نزدیک به پنج هزار سالن تئاتر وجود دارد. از این میان تنها هشت سالن تئاتر دولتی و مدیران آن از سوی وزارت فرهنگ روسیه انتخاب می‌شوند. سایر سالن ها در اختیار بخش خصوصی است که در هر منطقه یک سالن تئاتر وجود دارد.

وی در ادامه افزود: کوچکترین سالن تئاتر / اپرا در روسیه 150 کارمند دارد، در مجموع 150 تا 170 هزار کارمند در سالن های تئاتر در کل فدراسیون روسیه مشغول به فعالیت هستند.

برگزاری نخستین پنل‌های تخصصی تئاتر

پنل دراماتورژی با مدیریت، برنامه ریزی و اجرای دکتر علی پورعیسی و حضور استاد منصور براهیمی، دکتر محمد رضا خاکی، دکتر مسعود دلخواه و جمعی از فارغ التحصیلان و کارآزمودگان این عرصه روز جمعه نهم بهمن ماه در تماشاخانه و مدرسه تئاتر برگزار می گردد.

چند دهه از آغاز برگزاری پنل در جهان می‌گذرد و این رویداد علمی-پژوهشی منجر به گسترش محتوای علمی در عرصه‌های مختلف شده است. امسال در سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه در بخش به علاوه تئاتر فجر، به برگزاری سه پنل تخصصی با حضور استادان و اندیشمندان بنام عرصه تئاتر می پردازد.

پنل های مذکور در سه حوزه‌ی «دراماتورژی»، «بازیگری» و «حال و آینده تئاتر ایران» در روزهای نهم، دهم و یازدهم بهمن ماه در سالن استاد رکن الدین خسروی برگزار می گردد که متعاقبا طی خبرهای تکمیلی در روزهای آتی اطلاعات دقیق دیگر پنل های را به اطلاع خواهیم رساند.

پنل دراماتورژی به عنوان اولین پنل که در ایران با موضوع دراماتورژی، در روز جمعه نهم بهمن ماه، ساعت ده و نیم، آغاز خواهد شد. دکتر علی پور عیسی مجری پنل دراماتورژی که تنها فارغ التحصیل رشته دراماتورژی در ایران است، در این خصوص گفت:دراماتورژی یک رشته از تئاتر است که اصولا "نقد بنیان رشته" است. کسی که دراماتورژی می‌آموزد، دروس مختلفی مانند دروس نگارش انتقادی، نظریه‌های نمایش و تاریخ نمایش می‌خواند. حیطه کار و فعالیت کسی که این رشته را آموخته به هفت شاخه معمولا تقسیم می‌شود: مدیر ادبی (ارزشیابی)، دراماتورژ اجرا، ناشر، پژوهشگر، منتقد نمایش، تهیه‌کننده هنری و هنرمند مولف.

وی اذعان دارد: با توجه به مشاغل مختلفی که دانش آموخته دراماتورژی قادر به انجامش است، اینجانب با همکاری تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه، از اساتید بنام در ایران همچون آقایان منصور براهیمی، دکتر محمد رضا خاکی و دکتر مسعود دلخواه به همراه هنرمندان و پژوهشگران این حوزه دعوت کرده ایم که راجع به آموزش دراماتورژی به گفتگو بنشینیم و راه کار هایی برای رشد این رشته هم در مقوله آموزش و هم در زمینه حرفه ای ارائه دهیم. ما بحث خواهیم کرد که چه دروسی به همراه جه منابعی می تواند چنین رشته تحصیلی‌ای را در ایران آموزش دهند تا چنین حیطه‌های شغلی تخصصی و کار آمد تر شوند. امیدوارم این رشته تحصیلی مهم در دانشگاه‌ها و آموزشگاه های ایران تاسیس شود و کیفیت آثار نمایشی و پژوهشی ایران ارتقاء بیشتری یابد.

همکاری حوزه هنری و سینما شهر برای بازسازی سینماها در سال 95

محسن مومنی شریف، محمد حمزه‌زاده و مجید مسچی درباره همکاری‌های مشترک در سال 95 به توافق رسیدند.

در نشست مشترک محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری، محمد حمزه‌زاده مدیر عامل سازمان سینمایی سوره و قائم مقام حوزه هنری و مجید مسچی مدیر عامل موسسه سینما شهر چشم انداز همکاری‌های مشترک حوزه هنری و موسسه سینما شهر برای بازسازی چند سالن تازه در سال 95 ترسیم شد.

در این جلسه توافق شد، موسسه سینما شهر در بازسازی سینماهای حوزه هنری در تبریز، اصفهان، ساری و ... همکاری کند. پیش از این با همکاری این دو نهاد سینما آفریقای مشهد بازسازی شده است.

همچنین با نزدیک شدن به آغاز جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، سینما آفریقای مشهد چهارشنبه 7 بهمن ماه در آیینی ویژه با حضور مدیران حوزه هنری، مدیر عامل سینما شهر و مسئولان فرهنگی شهر مشهد افتتاح می‌شود. این سینمای مهم و قدیمی شهر مشهد که از سینماهای حوزه هنری است، ظرف دو ماه اخیر به همت حوزه هنری و موسسه سینما شهر بازسازی شد و با آغاز دهه فجر شروع به کار می‌کند.

در آیین افتتاح این سینما فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» روی پرده خواهد رفت.

برگزاری نشست بررسی جشنواره فجر با حضور دبیران ادوار فجر!

نشست بررسی عملکرد جشنواره فیلم فجر از منظر شهری با حضور دبیران ادوار گذشته این جشنواره در نگارستان شهر برگزار می‌شود.

نشست «بررسی تاثیر ارتباطی جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در شهر تهران» در آستانه جشنواره سی و چهارم فجر با هدف بررسی عملکرد جشنواره از منظر شهری و با حضور دبیران ادوار گذشته این رویداد بین‌المللی برگزار می‌شود.

این نشست فردا (سه‌شنبه ٦ بهمن‌ماه) ساعت ١٥ با حضور شهرام گیل‌آبادی (رییس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران) حسین وخشوری، علیرضا رضاداد، محمد خزاعی، محمدرضا عباسیان (دبیران ادوار گذشته جشنواره فجر) و مسعود نجفی (کارشناس - مجری نشست) در نگارستان شهر برگزار می‌شود.

نگارستان شهر در کوی نصر خیابان علیالی بوستان گفتگو واقع شده است.

نظرات بینندگان