arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۶۰
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴
مدیر عامل بانک صنعت ومعدن:

افزایش سرمایه بانکهای تخصصی، به حمایت از تولید و اشتغال کمک می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مدیرعامل بانک صنعت و معدن ، افزایش سرمایه بانک های تخصصی را یک ضرورت خواند و گفت: اگر به دنبال حمایت کامل از تولید و اشتغال هستیم، افزایش سرمایه بانک های تخصصی یک حقیقت غیرقابل انکار است.

علی اشرف افخمی كه در نشست بررسی وضعیت و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی گرمسار سخن مي گفت افزود: بانک صنعت و معدن جزو 34 بانک رسمی کشور است که مشمول تحریم بوده است.

وی گفت: همزمان با اجرای برجام و لغو تحریم ها ١٤ فقره ال. سی به مبلغ ١٠٠ میلیون یورو توسط این بانک گشایش یافت .

افخمی افزود: تامین مالی و گشایش اسناد ارزی توسط بانک صنعت و معدن در روزهای آتی روند صعودی پیدا خواهد کرد . 

مدیر عامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: اکنون که برجام اجرایی شده است به طور قطع، همکاری موسسات مالی و بانکی ایران با مراکز مالی دنیا به صورت گسترده افزایش خواهد یافت و می توانیم با استفاده از فرصت مهم پیش آمده که نتیجه تلاش دولتمردان دستگاه دیپلماسی کشور است، در خدمت رسانی به بنگاه های اقتصادی و تولیدی نقش کارآمدتری را ایفا کنیم . 

وی گفت: با توجه به اینکه در دوران تحریم ، شبکه بانکی بیشترین فشار را تحمل کرده است، با برطرف شدن این تحریم های ظالمانه، بانک صنعت و معدن جذب سرمایه خارجی را به صورت اساسی و با اولویت انجام خواهد داد و سرمایه جذب شده در اختیار بخش های تولیدی قرار خواهد گرفت . 

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه کارآمدی، اثربخشی ، نوآوری و ایفای نقش فعال در توسعه کشور ویژگی این بانک است، یاد آور شد: ضروري است كه بدهي معوقه تولید کنندگان و صنعتگران به بانک صنعت معدن بازگردد تا این بانک بتواند به بقیه تولیدکنندگان تسهیلات اعطا کند.

در این نشست كه داریوش طاهری فرماندار گرمساردر آن حضور داشت ، مدير عامل بانك صنعت و معدن مقرر داشت ظرف دو ماه آینده، شعبه بانک صنعت ومعدن در گرمسار افتتاح شود تا بتواند نقش فعالي در توسعه صنعتي اين منطقه داشته باشد.

در این جلسه تعدادی از مدیران عامل و صاحبان صنایع با ارائه گزارشی از خدمات شرکت خود، درخواست ها و مطالبات و مشکلات خود را ارایه کردند.

نظرات بینندگان