arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۲۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۴

دوما به دنبال لغو روادید بین ایران و روسیه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفارت ایران در روسیه اعلام کرد: دومای روسیه به دنبال لغو نظام روادید میان ایران و روسیه است.

بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در مسکو روز دوشنبه اعلام کرد: «نیکلای لویچف» معاون دومای روسیه خواهان لغو نظام روادید بین این کشور و ایران شده است.

معاون دومای روسیه این امر را برای تقویت روابط دوجانبه به ویژه در عرصه انسانی لازم و بسیار مهم دانسته است.

لویچف» یک هفته پیش نیز خواستار لغو نظام روادید برای سفر اتباع ایران و روسیه به دو کشور شد و اعلام کرد: روسیه و ایران باید بطور متقابل نظام روادید برای سفر اتباع خود را لغو کنند. چنین اقدامی گامی منطقی برای توسعه همکاری های دو کشور خواهد بود.

بر اساس گزارش دفتر مطبوعاتی حزب «روسیه عادل» که لویچف عضو آن است، معاون دومای روسیه گفت: بسیاری از ایرانیان به روسیه و فرهنگ آن علاقه مند هستند.

وی ادامه داد: برای گردشگران روس نیز ایران می تواند مقصد خوبی باشد.سال گذشته گردشگران روس امکان سفر به ترکیه و مصر به عنوان دو مقصد پر تردد را از دست دادند.

معاون دومای روسیه گفت: جمهوری اسلامی ایران با فرهنگ غنی و باستانی و فضای شرقی خود می تواند خلا به وجود آمده در فضای گردشگری برای روس ها را پرکند. شرایط برای لغو روادید بین روسیه و ایران بیش از هر زمان دیگری مناسب است.

لویچف با بیان این که روابط مسکو و تهران در حال توسعه است، ادامه داد: ایران و روسیه در طرح های مختلف از کشاورزی گرفته تا فضا با یکدیگر مشارکت می کنند.

«اولگ سافونوف» رئیس آژانس گردشگری فدرال روسیه اخیرا در دیدار با «مرتضی رحمانی موحد» معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران از پیشنهاد خود به وزارت امور خارجه این کشور برای ایجاد تسهیلات در صدور روادید برای گردشگران ایرانی و روس اشاره کرد و گفت: فکر می کنم شرایط تردد اتباع ایرانی به روسیه و اتباع روس به ایران باید تسهیل شود.
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز از این پیشنهاد طرف روس استقبال کرد و قرار شد از طریق وزارت امور خارجه دو کشور این موضوع دنبال و پیگیری شود.

«مهدی سنایی» سفیر ایران در روسیه نیز به تازگی از آمادگی کشورمان برای لغو یکجانبه روادید برای حضور راحت تر گردشگران روس در ایران خبر داد.

قرار است ایران و روسیه توافقنامه ای را برای تسهیل روادید دو کشور امضا کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان