arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۴

آصفی: فوتبال ایران در مناقشه با عربستان موفق عمل نکرد/ فساد در فوتبال وجود دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون فوتبال با ناموفق توصیف کردن مذاکرات فدراسیون ایران با AFC بر سر مناقشه ایجاد شده با عربستان، گفت که نتایج حاصله مطلوب نیست.

حمیدرضا آصفی در این باره گفت: اصل اینکه عربستانی‌ها مناقشات سیاسی را به فوتبال تسری داده‌اند نادرست است. ایران کشوری است که دارای امنیت بسیار بالایی است. در طی سال‌های اخیر و علیرغم قطع رابطه چند دهه‌ایی با آمریکا تیم‌های مختلف ورزشی آمریکا بدون هیچ مشکلی در ایران مسابقه داده‌اند اما اینکه عربستان مدعی ناامنی ایران شده نکته‌ای عجیب و قابل تاملی است.

وی افزود: اقدام afc در ورود به این موضوع نیز غیرحرفه‌ای است. متاسفانه باید بگویم که فدراسیون‌های ورزشی ایران نیز به دلیل عدم برخورداری از مشاوره‌های دیپلماتیک کمتر پیش آمده که در چالش‌های بین‌المللی موفق ظاهر شوند و این ضعف بزرگی برای ورزش ایران است.

آصفی اظهار کرد: فدراسیون فوتبال ایران نیز در این موضوع دچار نقص‌هایی است. معتقدم نباید چنین رویه‌ای مورد پذیرش قرار گیرد آن هم با ادعای موهوم ناامنی در ایران. نباید پذیرفت که میزبانی رقابت‌های ورزشی در کشور دیگری برگزار شود چرا که این روند، رویه‌ی غلطی را ایجاد خواهد کرد که بعدها برای ورزش ایران و خصوصا فوتبال مشکلات جدی‌تری را به وجود خواهد آورد، چرا که امکان هم‌گروهی تیم ملی فوتبال ایران با عربستان بسیار زیاد است و این معضل و تبعاتش، آن زمان گریبان فوتبال ملی ایران را بیشتر خواهد گرفت.

عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون فوتبال با اشاره به اظهارنظر جدید دبیرکل فدراسیون فوتبال عربستان، اظهار کرد: دبیرکل فدراسیون فوتبال سعودی پس از اعلام رای afc اظهارنظری داشته که قابل توجه است و باید از آن بهره گرفته شود. اولا اینکه این مقام عربستانی از کجا می‌داند که ممکن است تا 25 اسفند چالش سیاسی کنونی ایران و عربستان حل نشود؛ ثانیا اینکه اگر دبیرکل فدراسیون فوتبال عربستان به این موضوع اطمینان دارد پس معنی آن این است که آنها دنبال حل این موضوع نیستند و حتما باید afc در جریان این موضع‌گیری قرار بگیرد و فدراسیون فوتبال ایران نیز از آن استفاده کند.

او تاکید کرد: در هر حالتی نباید اجازه داد بحث میزبانی در کشور ثالث عملی شود، چرا که ممکن است کشورهای کوچک‌تر عربی نیز بعدها چنین ادعاهایی را مطرح کنند و آن زمان است که چالش‌های ورزشی در فوتبال ایران بزرگ‌تر خواهد شد. Afc و فیفا نیز ناظرانی دارند که می‌توانند با استناد به گزارشات آنان نسبت به ادعاهای مطرح شده اشراف حاصل کنند.

عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون فوتبال با اشاره به تلاش‌های احتمالی فدراسیون فوتبال برای حل این موضوع، گفت: از ماحصل رایزنی‌های فدراسیون فوتبال بی‌اطلاعم اما نتیجه‌ای که امروز حاصل شده، نتیجه موفقی نیست و این نشان می‌دهد که ممکن است راه درست انتخاب نشده باشد.

وی گفت: آنچه که پیش آمده تغییر آن به نظر سخت می‌رسد اما باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود تا از حداقل روزنه‌ها نیز برای تغییر نظر afc استفاده گردد.

آصفی همچنین درباره گزارش اخیر کمیسیون اصل 90 در موضوع فساد در فوتبال، گفت: گزارشی که منتشر شد گسترده بود. معتقدم حتما بخشی از این گزارش صحت دارد اما در بخشی از آن نیز مبالغه و بزرگنمایی شده است. ای کاش قبل از اطلاع‌رسانی این گزارش آن را در اختیار مسئولان قرار می‌دادند. به هر حال فوتبال حتما دارای مشکلاتی است اما اینکه این مشکلات به این گستردگی باشد بعید می‌دانم.

عضو پیشین هیات رییسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: فساد در فوتبال ایران وجود دارد و این موضوع قابل انکار نیست اما معتقدم که برای حل مشکلات فوتبال نیز باید از نهادهای نظارتی بهره بیشتری برده شود، نمی‌شود شتابزده عمل کرد، کار باید ریشه‌ای و ارشادی حل شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قصد کاندیداتوری در انتخابات سال آینده فدراسیون فوتبال را دارید یا خیر؟ گفت: فعلا تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارم. برخی از دوستان به من لطف دارند و در مورد کاندیداتوری‌ام در انتخابات فدراسیون فوتبال ابراز لطف کرده‌اند اما در حال حاضر شخصا برنامه‌ای فوتبال ندارم. اکنون تحقیق و تدریس موضوعات مورد علاقه من است، اما اگر رییس آینده فدراسیون فوتبال فردی باشد که مطلوب نظر من باشد و بخواهد حتما به او کمک خواهم کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان